II. Meşrutiyet yıldönümlerinin millî bayram olarak kutlanması - hürriyet bayramı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Ayin, bayram, tören, merasim gibi yapılar insanların birlikte yasamaya baslaması ileortaya çıkmıs, devlet müessesesi ile islev sahası genislemis yapılardır. Millî bayramlar iseFransız ihtilali sonrasında ortaya çıkan, toplumların yeni dünya algılarının ve ulus-devletkavramının birer neticesi ve göstergesidir.Ayinden Millî bayram'a doğru içerik olarak ve zamansal bazda farklılıklar gösteren buyapıların değismeyen temel islevi, hakim gücün savunuculuğunu yaptığı değerlerin yığınlarüzerinde kabulünün sağlanması ve iktidara mesruiyet kazandıran çalısmalar olmalarıdır.Osmanlı Devletinde merasim, tören vb. yapılar II. Mesrutiyet devrine kadar halkınbirinci derecede katılımının kısıtlı olduğu bir sekilde yapılmaktadır. Toplumun politika iletanıstığı ve toplumsal alan olarak cemiyetlerin, meydanların, sokakların öne çıktığı bir dönemolan II. Mesrutiyet dönemi Osmanlı Devletine bir millî bayram hediye etmistir.Çalısmamızda ayin, tören, bayram gibi kavramlar üzerinde durulduktan sonra,Osmanlı Devletinin siyasi ve sosyal portresi 1876 Kanun-ı Esasi ilanından II. Mesrutiyetdevrine kadar geçen sürede verilmeye çalısılmıstır.10-23 Temmuz Mesrutiyet ? Hürriyet Bayramı ise bayram ile ilgili temel bilgilerverildikten sonra ?ttihad ve Terakki dönemi, Millî Mücadele dönemi ve Cumhuriyet dönemibaslıkları altında incelenmektedir.Osmanlı ve Cumhuriyet Türkiye'sinin ortak Millî bayramı olan 10-23 TemmuzMesrutiyet ? Hürriyet Bayramı yıllar içerisinde değisen siyasi tablodan etkilenerek varlığınısürdürecek, yürürlükte kaldığı yılların siyasi ve sosyal tablosunu bize veren bir anlatıolusturacaktır. Rite, parade, and ceremony are such structures which emerged as humans started to livetogether and whose functional area has expanded with the governmental organization. On theother hand, national holidays are a result and an indicator of the concept of nation-state andnew world perception, both of which emerged after the French Revolution.The permanent fundamental function of these structures which differ in terms of timingand content from rite to national holiday is to provide the public acceptance of the values thatthe prevailing force supports. In addition, they are practices that supply legality to thegovernment.In the Ottoman Empire, structures such as parade and ceremony had been executed witha limited first rate attendance of the public until the II. Constitutional Monarchy. Being aperiod when the society met politics and communities, squares, and streets came to theforefront as the social field, II. Constitutional period bestowed a national feast to the OttomanEmpire.In our study, after focusing on concepts like rite, ceremony, and feast, the political andsocial portrait of the Ottoman State from the proclamation of the 1876 Constitution to the II.Constitutional Period will be presented.On the other hand, Liberty feast will be examined under the titles of ?ttihad ? TerakkiEra, National Combat Era, and the Republic Era after basic information about feasts ispresented.Being the common National feast of both Ottoman and Republican Turkey, Libertyfeast would continue to exist while being affected by the changing political scene in years andform a narrative that demonstrates the political and social scenes of the years when it was inforce.
Collections