Cumhuriyet Dönemi halka yönelik politikalar içerisinde `çocuk` 1923-1938
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
19. yüzyıl, Mavi kürede dengelerin değiştiği, haritaların yeniden çizildiği birdönem olmuştur. Şüphesiz ki bu değişim ve dönüşüm sürecinden en çok etkilenencoğrafya içinde bulunduğumuz bölge olmuştur. 600 yıl üç kıtada hüküm sürmüşOsmanlı imparatorluğu yıkılmış, imparatorluğun sınırları içerisindeki topraklardabirçok devlet kurulmuştur. Dağılmış, yok olmaya yüz tutmuş bir devletin küllerindenyeni bir devlet ortaya çıkmıştır. Türkiye Cumhuriyeti. Genç Türkiye Cumhuriyetidevleti kurulduğu andan itibaren Osmanlı'dan kendisine intikal eden bir diziolumsuzlukla mücadele etmek zorunda kalmıştır. Yeni kurulan bu ulus devletininşası sürecindeki kurucu kadronun karşılaştığı en büyük problem geri kalmışlıktır.İşte bu büyük problem, Türk milletinin önderliğini yapan Mustafa Kemal Atatürktarafından, devrim niteliğindeki adımlarla bertaraf edilmiştir.Hedef çağdaşlaşmaktır. Halkın çağdaşlaşması için hükümet tarafından birçokyeni politika üretilmiştir. Atatürk döneminde halka yönelik gerçekleştirilenpolitikalar arasında çocuk önemli bir yer tutmaktadır. Bugünün çocuklarının yarınınbüyükleri olacağı gerçeğinden hareketle Cumhuriyet'in ilk yıllarında çocuklarınsağlıklı bireyler olarak yetişmesi için ne gerekiyorsa yapılmıştır.Bu çalışmada Atatürk döneminde çağdaşlaşma adına çocuklara yönelik neleryapıldığı yer almaktadır. Daha önce bu alanda bir çalışma yapılmadığı için farklıalanlardaki bilimsel verilerden de yararlanılarak özgün bir çalışma ortaya konmuştur.Elde bulunan kitaplar, makaleler, zabıt cerideleri, arşiv belgeleri taranarakçalışmamızın dayandığı temeller somutlaştırılmıştır. Bu bağlamda yapılançalışmaların çocuklarda eğitim ve sağlık faaliyetlerinden, kimsesiz çocukların devlettarafından sahiplenilmesine kadar çok geniş bir yelpazede ağırlık kazandığınıgörüyoruz. Şu da unutulmamalıdır ki modern dünyada çocuğa hak ettiği değer veönemin verilmesinde dünyada başka bir örneği olmayan 23 Nisan Ulusal Egemenlikve Çocuk Bayramı da çocuk ve çağdaşlaşma konusunda çok önemli bir yere sahiptir.Ayrıca çalışmamızda çocukların eğitim ve öğretim sürecinde önemli rol oynayandergiler incelenmiştir. Tüm bu çalışmaların çocuk ve çağdaşlaşma kavramları ileTürkiye Cumhuriyeti'nin çağdaşlaşması paralelinde ele alındığını belirtmek isteriz.Anahtar Kelimeler: Çocuk, Eğitim, Bayram, Çağdaşlaşma 19th century, which changed the balance of the blue sphere, a period that hasbeen redrawn map. Undoubtedly the most affected by this process of change andtransformation in the geography of our region has been. 600 years on threecontinents ruled the Ottoman Empire collapsed, many state lands within theboundaries of the empire was established. Scattered verge of extinction from theashes of a state that has emerged a new state. Republic of Turkey. Young from themoment of the establishment of the Republic of Turkey from the Ottoman Empiredevolved been forced to fight a series of negativity. The newly established state ofthis nation's founders faced in the process of building the biggest problem isbackwardness. That's a big problem, the Turkish nation by Mustafa Kemal Ataturk,who headed the revolutionary steps were eliminated.The target is to modernize. Many new policies for the modernization of thePeople was produced by the government. Ataturk era performed for the public is animportant part of children's policy. Today's children will be tomorrow's elders of thefact that children in the early years of the Republic, as healthy individuals wasperformed whatever it takes to grow.In this study, the period of Atatürk What is done to children in the name ofmodernization is located. Because earlier work done in this area through the use ofscientific data in different fields original work have been revealed. The availablebooks, articles, transcripts of the contents, archive documents have been scanned andembodied the very foundations of our work. In this context, the activities of the workof education and health in children, orphaned children in a wide range of state-owneduntil we see that gain weight. In the modern world, children also should be noted thatthe value and importance it deserves in the world another example of the nongrantingApril 23 National Sovereignty and Children's Day and the child has a veryimportant role in modernization. In addition, our study of children who play animportant role in the process of teaching and learning journals were examined. All ofthese studies with children and modernization concepts discussed in parallel with themodernization of the Republic of Turkey would like to emphasize that.Keywords: Children, Education, Holidays, Modernization
Collections