Halil Nimetullah`ın `İnkılabın Felsefesi ` adlı eserinin transkripti ve incelemesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Halil Nimetullah Öztürk, Osmanlının çöküş döneminde ve TürkiyeCumhuriyeti'nin kuruluş döneminde Darülfünunda müderrislik yapmış eğitimci veaydın bir kişiliktir. Öztürk'ün, Türk inkılabını ele aldığı `İnkılabın Felsefesi` adlı bireseri vardır. Eserde, müellifin Cumhuriyet döneminde yapılan inkılapları toplumatanıtmak ve Türk inkılabının özünü ve gerekliliğini yansıtmak için harcadığı çabagörülmektedir. Bu eser, harf inkılabından önce yayımlanmış, sonraki zamanlardatekrar yayımlanmamıştır. Bu yüksek lisans çalışmasının amacı, İnkılabınFelsefesi'ni tarih çalışmalarına kazandırmaktır. Çalışmanın Giriş Bölümü'ndeCumhuriyet Dönemi ve inkılaplara değinilmiş, Birinci Bölüm'de, Öztürk'ün hayatı,memuriyeti, görüşleri ve eserleri üzerinde durulmuştur. İkinci Bölüm'de kitaphakkında bilgi verildikten sonra kitabın Latin harflerine çevirisine yer verilmiştir.Üçüncü Bölüm'de eserin ayrıntılı içerik incelemesine yer verilmiştir. Çalışma, genelbir değerlendirmenin yapıldığı Sonuç bölümüyle sona ermektedir. Nimetullah Halil Öztürk, working as a lecturer at Darulfunun(OttomanUniverstiy) during the collapsing period of the Ottoman Empire and at the beginningof the foundation of Turkish Republic, is an educator and intellectual personality.Öztürk has a work named `İnkılabın Felsefesi- the Philosophy of the Revolution` inwhich he investigates the gist of the Turkish Revolution. In the work, the author'seffort to introduce the renovations made during the Republic and the core andnecessity of Turkish Revolution is quite clear. The work was published beforealphabet reform and don't republished after it. The purpose of this study is to bringthe Philosphy of the Revolution to history studies. In the introduction part of thestudy, Republic Period and reforms, in the First Part, Öztürk's life, occupation,opinions and works are expressed. In the Second Part, information about the bookand its translation to Latin alphabet is given. In the Third Part, the detailedinvestigation on the content of the book is given. The study ends with the Resultwhich includes a general evalution.
Collections