Son dönem medeniyet ve kültür eksenli yaklaşımlar
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzde evrenselleşme eğiliminde olan Batılı/modern kültür ve medeniyetin, otantik kültür ve medeniyetlerle ilişkisi hangi yönde gelişmektedir? İçinde bulunduğumuz süreçte daha baskın görünen ve öteki medeniyetleri sürekli etkileyerek kendisine benzeten son medeniyet de öncekiler gibi kesintiye uğrayabilecek bir nitelik taşımakta mıdır? öncekilerden farklı olarak bu medeniyetin modernleşme olgusunun bir sonucu olarak biçimlenmesi, onu geriye dönüşü olmayan bir sürece dönüştürmekte midir? Bu çalışmada, günümüzde kültür ve medeniyet üzerine yapılan çalışmaların niteliğini belirleyen bu sorular temel alınmakta ve birbirinden oldukça farklı, hatta çoğu kez karşıt argümanlar çerçevesinde, globalleşen medeniyet ile `ötekiler` arasındaki ilişkinin -veya çatışmanın- niteliği ve gelecekte alabileceği muhtemel biçimler tartışılmaktadır. Bu medeniyet ve kültürün dünya tarihinde küreselleşen ilk medeniyet olduğu ve bu özelliğinden dolayı çökmesinin pek mümkün olmadığı şeklindeki görüşler genellikle daha geniş bir kabul görmektedir. Medeniyetler arasındaki ilişkinin gelecekteki niteliği konusundaki argümanlar bir bakıma spekülatif bir nitelik taşımakla birlikte, yaşanan bir olgu vardır ki, bu, otantik medeniyetlerin küreselleşme ile yerellik arasında sıkıştr(rıldı)ğıdır. Ekonomi, eğitim ve teknoloji alanlarında küreselleşme olgusu görülürken, kültürel, dini, etnik ve ırki kimliklerde derin bir yerelleşme eğilimi görülmektedir. Bu dönüşümden hareketle, toplumların, küresel değişme ile yerellik arasında bir karmaşa yaşadıkları ve ikisi arasında diyalektik bir değişim ilişkisinin söz konusu olduğu da çalışmada ulaşılan diğer bir sonuçtur.. In which direction does the relation of the Western/modern culture and civilization which show a tendency toward universalization in our times, with the authentic cultures and civilizations develop? Whether the last civilization that seems predominant within the period we are in and that makes other civilizations resemble itself by continuously affecting them, has a quality of being intervened as the formers had? This civilization has been formed as a result of modernization, whether this qualitative difference from the formers makes it into an irreversible process? In this study, these questions that determine the quality of the works done on culture and civilization in our times, are taken as the base and within the framework of the arguments that are quite different from, even mostly contradictory to each other, the quality and the likely future forms of the relationship -or conflict- between globalized civilization and `the others` are considered. The opinion that since this civilization and culture is the first one that accomplished globalization in the history of the world, it is unlikely that it will be overthrown, is widely accepted. Although the arguments about the quality of the relationship between the civilizations in the future, have, in a sense, a speculative character, there is the fact that the authentic civilizations have been put into a state between globalization and indigenization. While globalization is noticed in the areas of economy, education, and technology, a deep indigenization tendency is seen within cultural, religious, ethnic, or racial identities. Another result arrived at in this study is that due to this dichotomy, societies suffer a conflict between global change and indigenouism and also there is a dialectical relationship of change between these two.
Collections