İnsan kaynakları eğitiminde özel rehberlik (Coaching) yaklaşımıyla yönetici yetiştirme
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET İşletmelerde nitelikli insan kaynaklarına sahip olmak arzulanan bir durumdur. Nitelikli bireylere sahip olmak ya diğer örgütlerden insan kaynağı transferi ile ya da örgüt insan kaynaklarını yetiştirme yoluyla mümkündür. Kendi personelinin yetiştirmesini tercih eden bir örgüt için çeşitli eğitim ve geliştirme yöntemleri vardır. Örgütlerdeki insan kaynaklarını geliştirme tekniklerinden birisi de Özel Rehberlik yaklaşımıdır. Bu yaklaşım, çalışan bireylerin işe ilişkin bilgi, beceri ve yeteneklerinin geliştirilmesini içeren bir süreçtir. Yönetici yetiştirmek için kullanılan bir teknik olarak Özel Rehberlik yaklaşımı ile, yöneticinin performansının geliştirilerek daha da nitelikli seviyeye getirilmesi hedeflenmektedir. Bu çalışmada Özel Rehberlik yaklaşımıyla yönetici yetiştirmenin ölçülmesi amacıyla bir araştırma anketine yer verilmiştir. Araştırma anketi dört ilde -Ankara, İstanbul, Bursa ve Çorum- ve Tekstil, Gıda, Ambalaj, İnşaat ve Otomotiv sektörlerinde uygulanmıştır. Anket, değişik kademelerdeki 102 yönetici tarafından cevaplandırılmıştır. Elde edilen bulgulara göre, yönetime katılma, örgüt kültürü ve bağlılık, liderlik nitelikleri, bilgi ve beceri nitelikleri, sorumluluk, iş zenginleştirme, kariyer geliştirme vs. gibi faktörler açısından, yöneticilerin Özel Rehberlik yaklaşımıyla yönetici yetiştirmeye yönelik farklı anlayış ve uygulamalara sahip oldukları görülmüştür. Bununla birlikte `Özel Rehberlik Yaklaşımı` kavramının yöneticiler arasında pek bilinmemekle birlikte içerik olarak uygulandığı görülmüştür. ABSTRACT it is required to have qualified human resources in businesses. It is possible to have qualified individuals through either transferring qualified people from other organizations or traning them in the organization. There are various methods for the organizations that chose to train and develop their own personnel. One of the methods of training their own human resources in the organization it the coaching approach. This approach is a process that includes developing knowledge, skills and abilities of the working indivuduals. By coaching approach that is also used to train managers, it is aimed to develop their performance and to make its quality better. A research questionare is applied to the sector of Textile, Food,. Constraction, Automotive and Packaging in four cities Ankara, Istanbul, Bursa and Corum. A hundred and two managers from different managerial positions have responded the questionare. According to data, it is found that managers have different understanding and practices for training managers for the coaching approach based on the factors of participating to management, culture of organization, organizational commitment, quality of leadership, quality of knowledge and skills, responsibility, job diversification, career development, etc. Furthermore the concept of `Coaching Approach` is not used among the managers, but it is seen that they applied the `Coaching Approach`. In this study a research questionare has prepared to aim of measuring managers training by coaching approach.
Collections