Türkiye`de polisin kurumsal imajı üzerine bir değerlendirme
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Son yıllarda, sosyal hayatta ve iş dünyamda, imaj ve kurum imajı kavramları giderek önem kazanmaya başlarnışfr. Kur^ mal ve hizmetleri nasıl sundukları daha ön plana geçmiştir. Günümüz değişim ve rekabet ortamında kururnlar ve işletrrelerin imajlarım kurumun veya işletmenm hayatim Çalışmanm birinci bölümünde imaj kavramı açıldanrnı^ldşisd imaj ve kurum imajı kavramları üe bu imajların oluşmasında etki olan faktörler değdendirilmiştir. Aynca, imaj yaratma ve tutumların gelişimi üzerinde durulurken tanıtma fâaliyetlerinin olundu imaj yaratmada etkisi ortaya konmaya çalışılmıştır. Topluma güvenlik hizmeti götüren bir kamu kurumu olan Polis TeşkM'nmhalkıngözüaleki yeri ve saygınlığı, kurum olarak sahip olduğa imaj, bu çalışmada tarihsel süreç içinde ele alınmaktadır. Aynca Polis Teşküatı'ndaki yeniliklerin ve değişimin, halkın ve medyanın gözündeki polis imajını nasıl eMediği incelenmiştir. Bu çalışmada 19701i yıllardan günümüze kadar polisin kurum olarak imajı ortaya konulmuş ve imajı olumlu veya olumsuz yönde etkileyen faktörler tespit edilmeye çalışılmıştır. Aynca polisin imaj sorununun sebepleri ve olumlu imaj yaratmak için yapılması gerekenler açıklanmaya çahşdmıştir. literatür taraması ve basm taramasına dayanan çalışmada; halkm g değeriendirilebilmesi için 1970lerden günümüze kadar yapılan polisle ilgili anketlerden, polisin medyadaki imajı için ise CXimhuriyet, Hürriyet ve Milliyet Gazetderi'nden yarara Bilindiği gibi imaj, yere ve zamana göre değjşjm gösteren bir kavramdır. Aynca, günümüz iletişim çağmda insanlar çeşföi iletişim araçîan tarafından sürekfi bir bilgi bombardımanma lutulduklan <iişAimÜclüğürde,larrurrJarmsarrp gayet doğal olacaktır. Bu açıdan ülkenin dört bir yanma hizmet götüren ve Türkiye'nin en büyük kamu kmımlanndan biri olan Polis Teşköati'nın kurum imajı genel özellikleriyle değ^endirümiş, spesifik olaylardan reyorımılardan uzak dunılmayaçalışılmıştir. ABSTRACT Recently, image arri corporate imag^ mbusiness corrımıırıily,itisrrx)reiraportar4hDW vMfaestabTislrnentsaDdcQrrxiratesrpwtheff In first section of thesis, image concept is explained and what effects image and corporate image is determined. Also, to create image and developing of manner is considered^ create positive image, Intiris thesis, what regards of Ihe Turkish Police Force in piMc eye ardvtote image of tie police fiwce took hand in a historical period Also, how newness and change effect police image in public eye and media is exarnined From 1970 to today, wriatlhe police irnagea^ explaierid. This thesis based on literature seeking and newspaper seeking. To understand what feplice regard m public eye is used polls about pEce> to understa^ looked at Cumhuriyet, Hürriyet and Mffiyet Newspapers. As known image concept changes with place and time. Also, today is communication age, people is inforrrring with diflerertf com In this respect, corporate image ofpolice, which serve afl Ihe county specific events and comments didn't examined inlhis study. n
Collections