Türk Cumhuriyetleri ve Akraba Toplulukları`ndan gelen öğrencilerinbaşarısızlık nedenleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu araştırma, Türk Cumhuriyetleri ve Akraba Toplulukları'ndan gelen öğrencilerin başarısızlıklarına neden olan aktörleri keşfetmeye yönelik uygulamalı bir çalışmadır. Bu doğrultuda, öncelikle, kavramsal çerçeve ortaya konmuştur. Toplumsal kalkınmada eğitilmiş insan gücünün öneminin yanında, eğitim-öğretim faaliyetlerinde öğrencilerin başarısızlıklarına neden olan zihinsel olmayan faktörler kavramsal çerçeveyi oluşturmuştur. Daha sonra, saha araştırmasından elde edilen bulgular analiz edilmiştir. Buna göre, öğrencilerin başarısızlıklarına neden olan faktör; ülkeler arasındaki eğitim-öğretimden kaynaklanan sistem farklılığı, öğrencilere yönelik rehberlik ve uyum programlarının yetersiz olması, ekonomik ve motivasyonla ilgili problemler olarak tespit edilmiştir. ABSTRUCT This research is aimed to discover the main factors behind under achievement of students who came from Turkic Republics and Turks Communities. Theoretical concept of this research based on non-intellective reasons led to under achievement of students during educating activity and the contribution and importance of education as human resource for social and economic development of a country. After the statistical analysis made, the factors led to under achievement of the students can be summarized as the differences of education system between the countries, lack of guiding and adjustment programs especially for the first year coming students, economic problems and motivational factors.
Collections