İlköğretim okullarında öğrenci yaratıcılığını geliştirmede yönetici ve öğretmen görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu araştırmada, ilköğretim okullarında öğrenci yaratıcılığını geliştirme konusunda, ilköğretim okulu yönetici ve öğretmenlerin görüşlerinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Araştırmada kuramsal çerçeve içerisinde; Yaratıcılık, Yaratıcılığın Gerekliliği, Yaratıcılık ve Zeka İlişkisi, Yaratıcılık ve Hayal Gücü, Yaratıcılık Ve Öğretmenler, Yaratıcılık ve Okul Yönetimi gibi konular yer almaktadır. Araştırma tarama modelindedir. Veri toplama amacıyla ilköğretim okulu yönetici ve öğretmenlerine Yaratıcılık Kavramı ve Eğitimde Öğrenci Yaratıcılığını Geliştirme ile ilgili önermeler yöneltilmiştir. i Araştırma evrenini, Kırıkkale il merkezindeki 41 ilköğretim; okulu oluşturmaktadır. Örneklem araştırma evreninden random yoluyla seçilmiştir. Seçilen örneklemi 58 ilköğretim okulu yöneticisi ve 202 öğretmen oluşturmaktadır.Araştırmada elde edilen verilerin istatistik analizleri, frekans, yüzde, aritmetik ortalama, standart sapma, korelasyon, t-testi, tek yönlü varyans analizi ile yapılmıştır. Araştırmadan elde edilen veriler genel olarak değerlendirildiğinde, ilköğretim okullarında görev yapan yönetici ve öğretmenlerin bireysel olarak ilköğretim okullarında öğrenci yaratıcılığının gerekliliğine ve yaratıcılık için gerekli koşulların sağlanmasının şart olduğuna inandıkları, öğretmenlerin yaratıcılığı geliştiren öğretim tekniklerini bildikleri noktasında kararsız kaldıkları, eğitim sisteminde öğrenci yaratıcılığının dikkate alındığı ve öğretmenlerin, yaratıcılığı geliştiren öğretim tekniklerini sınıfta uyguladıkları noktasında kararsız görüş bildirdikleri gözlemlenmiştir. Ayrıca yaratıcılık kavramı ve eğitimde yaratıcılığı geliştirme konusunda elde edilen verilerin analizi sonucunda eğitim durumu ve mesleki kıdem gibi değişkenler arasında önemli ve anlamlı farklılıklar bulunmuştur. Araştırma sonucunda tüm yönetici ve öğretmenler tarafından eğitimde yaratıcılığı geliştirme konulu bir hizmet içi eğitim seminerinin gerekliliği kabul edilmiştir n ABSTRACT In this study, it is aimed to evaluate the opinions of primary school administrators and teachers about (regarding) the development of student creativity in primary schools. In theoretical framework of the study, the subjects like Creativity, The Need for Creativity, The Relationship Between Creativity and Intelligence, Creativity and Imagination, Creativity and Teachers, Creativity and School Administration are examined and explained. The research was carried out by using the survey type. In order to collect data, some assertions about `The Concept of Creativity` and `The Development of Student Creativity in Education` are offered to primary school administrators and teachers. The population was comprised of 41 primary schools in the city centre of Kırıkkale. The sample was selected randomly from the population of the research. The selected sample comprises 58 primary school administrators and 202 teachers. In order to analyze the data, several statistical techniques such as frequency, percentage, arithmetic mean, standard deviation, correlation, t-test, (tek yönlü?) variance analysis were used. When the findings of the study are examined generally, it is observed that primary school administrators and teachers believe the necessity for student creativity and the necessity for the appropriate conditions to be provided in primary schools. In addition, teachers are undecided whether they know the teaching methods which develops creativity. They are also undecided whether student creativity is taken into consideration in the education system, and whether teachers applied the techniques that develop creativity. Moreover, when the data about the concept of creativity and the development of creativity in education is analyzed, important and meaningful differences are found between the variables like educational status and seniority in profession. In conclusion, the necessity for an in-service training seminar about th© development of creativity in education is accepted by all of the administrators and teachers. Ill
Collections