Sûdî`nin Şerh-i Divân-ı Hâfız`ının III. cildinde klasik Türk edebiyatı ile ilgili kavramlar
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Çalışmamızın hedefi; `Ortak İslâm Kültürü` nün mükemmel bir sonucu ve mahsûlü durumunda bulunan Klasik Türk edebiyatını tesir altına alan ve bir bakıma da bu edebiyata kaynaklık edenl4. yüzyıl Fars şairi Hâfız'ın şiirlerinin 16. yüzyılda bir Osmanlı edebiyatçısı tarafından nasıl yorumlandığını tespit etmektir. Çünkü 16. yüzyıl, Klasik Türk edebiyatının zirveye ulaştığı dönemdir. Bu dönemde yaşamış bir edebiyatçının kelime ve kavramlara yaklaşımını anlamak bu kültürü daha kolay anlamayı sağlayacaktır. Bu amaçla Sûdî'nin Şerh-i Divân-ı Hafız (III. cilt) adlı eserinde geçen Divân şiirinin temel mefhûmları tespit edilmiş ve konuyla ilgili modern kaynaklarla mukayesesi' sonucunda Sûdî'nin bu kavramlara, günümüzde bilinmeyen bazı yeni anlamlar verdiği tespit edilmiştir. Tezimizin birinci bölümünde kavramlar, modern kaynaklarla mukayeseli olarak ele alınmıştır. İkinci bölümde ise Sûdî'nin şerhinde geçen (III. cilt) şiirle ilgili bütün kavramlar alfabetik olarak sıralanmıştır. This thesis aims at finding out how an 14 * century persian poet, Hafız, poems, of whom take the Classical Turkish Literature under its effect and which are the sources of this literature partly, are commented by an 16 * Century Ottoman Literatureman. Because, the 16 * century is the submit of the Classical Turkish Literature. Understanding the approach of a literatureman Jiving in this period, to the concepts and words make the comprehension of this culture easier. For the sake of this aim, the basic concepts of Classical Turkish Literature in Sudi's Şerh-i Divan-ı Hafız are discovered (commentations on Hafiz's Divan) and with the results taken by the comparison of it with the related modern sources, it is claimed today that Sudi gives some new meanings undiscovered today to these concepts. The concepts are dealt in comparison with modern sources in the first part of our thesis. In the second part, all the poetry concepts in the Sudi's commentations (III stages) are numbered alphabetically. II
Collections