Kamu personelinin kişisel ve sosyal özelliklerinin görev etkinliği ile ilişkisi Mardin örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı; sosyolojik ve psikolojik verilerden yola çıkmak suretiyleve bir ?Görev Etkinliği Anketi? uygulayarak, Mardin İlindeki resmi kurumlarda görevyapan kamu personelinin görev etkinliğinin araştırılmasıdır. Bu bağlamda personelinsosyal rol, sosyo-demografik nitelikler ve grup içi iletişim gibi sosyolojik; motivasyon,verimlilik, kuruma bağlılık ve iş doyumu gibi sosyo-psikolojik özelliklerinin ve diğeralt faktörlerin görevde etkinlik ile bağlantısını ortaya çıkarmak hedeflenmektedir.Araştırmada Mardin'de bulunan resmi okul, kamu bankaları ve diğer kamukuruluşlarında çalışan idareci ve memurların içerisinden, rasgele örnekleme metodu ileseçilen 237 kamu çalışanı örneklem olarak alınmış ve tarafımızdan geliştirilen ?GörevEtkinlik Anketi? bu kişilere uygulanmıştır. Anket verileri daha sonra tasnif edilerekdeğerlendirilmiş ve istatistiksel olarak analiz edildikten sonra tümü ile ilgilideğerlendirmeler yapılmıştır.Araştırmadan elde edilen bulguların analizi neticesinde elde edilensonuçlar ve bu sonuçlardan hareketle göz önüne alınması halinde faydalı olacağıdeğerlendirilen öneriler ortaya konulmak suretiyle bundan sonra yapılacak çalışmalarabir yön verebileceği düşünülmüştür.Araştırmamızın anahtar kavramları olarak etkinlik, tanıtım, işdoyumu(tatmini), verimlilik, örgütsel verimlilik, kuruma bağlılık, tükenmişlik ve stres,motivasyon, iletişim, kişisel nitelikler, göreve yönelik faktörler, görev dışı faktörlerbelirlenmiştir. Bu kavramlar araştırmamızın anket sorularını kapsayan ölçekler olarakkullanılmış ve elde edilen bulgular sonuç ve öneriler bölümünde yukarıda belirtilenkavramlara bağlı olarak değerlendirilmiştir. The aim of this study;using sociological and psycological data and applying??Duty Actitivitiy Questionaire?? is the research of staff who works in governmentalinstitutions in Mardin city.With this respect it is aimed to expose the relation of`?Activity in Duty?? with sociological properties such as social role,sociodemographicqualifications and communication in group;sociophysological properties such asmotivation, productivity, loyalty to institution and working satisfaction of staff andother sub factors.In the study 237 official staff chosen by random sampling method had beentaken as sample among governmental schools,banks and other governmental ınstitutionsin Mardin then Duty Activity Questionaire which is developed by us has been applied tothose persons.Then All data has been evaluated by classifying and after analayzingstatistically, all evaluations has been done.It is thought that the results obtained from the analysis of data in study andsuggestions evaluated as useful findings from those results are going to assist to thefollowing researchs.Activity, presentation, working satisfaction, productivity, organizationalproductivity, loyalty to the Institution, exhausting and stress, motivation,communication, personal qualification, factors in duty and factors are out of duty aredetermined as key concepts of our research. These concepts has been used as scalewhich covers questionaire of our research and findings has been evaluated depending onthe concept which mentioned in the conclusion and suggestion sections.
Collections