Türk kamu yönetiminde denetim ve yeni bir öneri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Denetim, idarenin planladığı görevlere ortaya koyduğu hedeflere ve hizmetlereulaşmada sistemin verimli ve etkili bir şekilde çalışmasında karşılaştığı sorunların çözemekavuşturulmasında önemli roller üstlenmiş yönetim fonksiyonları içinde en önemlifonksiyonlardan birisidir. Fakat Türk kamu yönetimi sistemi denetim fonksiyonununperformansı ile ilgili olarak ciddi sorunlarla karşı karşıya bulunmaktadır. Bazı köklü ve pratikçözümler sorunların çözümüne yardımcı olacaktır.Bu yüzden birkaç noktaya değinmek gerekmektedir: Bir ?Denetim Yasası?hazırlanmalı bu yasada denetimin fonksiyon ve yönetim açısından yasal bir yapıyakavuşturulmalıdır. Yine ?Ulusal Denetim Kurulu? isminde merkezi bir örgütün kurulmasıgerekmektedir. Personel rejimi açısından ?Denetim Hizmetler Sınıfı? oluşturulmalıdır.Denetim mesleğini seçecek olan kişilerin yetiştirilmesi için ?Denetim Akademisi?kurulmalıdır. Bütün denetim birimlerinin verimli çalışmalarının sağlanmasına yönelik olarak?Denetim Standartlarının? belirlenmesi gerekmektedir. Denetim elemanlarının kıdemli vebilgi bakımında yeterli olanlarından idari görevlerde yararlanılmalıdır. Denetim mesleğiiçinde objektif ölçütlere göre görevde yükselmelerinin sağlanması, kendi rızaları olmaksızınbaşka bir yere atamasının yapılmaması gerekmektedir. Denetim birimlerinin kurum içindesahip oldukları aktif görev ve işler değiştirilmemelidir. Denetim elemanları arasındaki farklıstatüler tekrar düzenlenerek farklılığın ortadan kaldırılması ve ?Denetim elemanı, müfettiş,denetçi, denetim kurumu üyesi? gibi isimler altında bir unvanda toplanmalıdır. Yerelyönetimlerde denetim birimleri oluşturulmalı ve buradaki personelin bilişim yönündenyetiştirilmeleri için teknik okullardan kaliteli personelden yararlanılabilinecektir. Denetimbirimleri arasında görev karmaşası giderilmelidir. Bağımsız denetim şirketlerinin aynızamanda danışmanlık hizmeti vermeleri yasal düzenlemeler yapılarak önlenmelidir.Uluslararası ve ulusal bilgi toplanmasının sağlanması amacıyla belli aralıklarla tekrar edilmeksuretiyle ?Uluslararası Denetim Kongresi? ve ?Ulusal Denetim Kongresi? bizzat devletbakanlığının gözetimi altında düzenlenmelidir. Tüm bu öneriler denetim sistemimize yeni birgörünüm ve etkinlik kazandıracaktır. The audit function is one of the most vital functions from the functions ofadministration in determining if the planned duties come true or not to reach the objectivesand targets, in removing the problems during reaching these targets and in providing thesystem works effective and productive. But it is known that in Turkish public administrationsystem there are serious problems in performing the audit function. Some practical solutionsmust be realised to contribute in removing these problems.Hence, it must be taken in to consideration some points: To prepare. and come in toforce an `Audit Law` which forms a functional and administrative legal substructure; to forman `National Audit Committee` functioned as a central organisation; to set up a distinct`Audit Maintenance Class` in state personnel regime; to establish an `Audit Academy` inorder to meets the need of in-service training for the one s who makes audit job; to determinethe audit standards which can be effective in all audit units; to benefit from the audit memberswho reach a specific seniority and knowledge accumulation in the top administrative jobs; toassign the levels of recruitment, promotion, dismiss and assignment without any consent, in toobjective measures in audit job; not to transform audit units in organisations in to places inwhich the personnel who must have removed from active jobs are employed; to provide a titlestandardization like academic titles to arrange the status differences between audit membersunder names like `The Member of Audit Institution, The Inspector, The Supervisor, TheAuditor`; to put the audit units in local administrations in order and to open technical highschools which can provide qualified personnel source who knows especially the business ofgoverning a city (a municipality); to prevent the duty conflicts between audit units; to preventthe independent audit companies to render consulting services at the same time, by legalarrangements; to arrange `International Audit Congress` and `National Audit Congress`under the auspices of Presidency and the initiation of State Audit Board in order to provide abenefit chance from international and national knowledge aggregation and to repeat theseactivities in definite intervals. All these proposals will provide a new viewes and effectives toour public auditing system.
Collections