Turizm işletmelerinde kombine hizmet muhasebesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
1990'lı yılların başlarından itibaren şirket birleşmeleri ve satın almalarla birlikte;farklı sektörlerde pek çok işletme büyüme eğilimine girmiştir. Turizm işletmelerindede, ayrı ayrı hizmet vermekte olan konaklama ve seyahat işletmelerinde birleşmelerolduğu ve bu işletmelerin tek çatı altında hizmet verdikleri görülmektedir. Buişletmelerin sayısı her geçen gün artmaktadır. Bu artış, kombine hizmet veren turizmişletmelerinde kullanılan muhasebe organizasyonlarının da incelenmesini gereklikılmıştır. Ancak ülkemizde turizm işletmelerinin muhasebe organizasyonlarıkonaklama ve seyahat işletmeleri olarak ayrı ayrı incelenmişken, kombine hizmetveren turizm işletmelerinin muhasebe organizasyonları araştırma konusu olmamıştır.Turizm işletmelerinde kombine hizmet verilmesinde, işletmenin iyi bir şekildeyönetilmesinin büyük önemi vardır. Bütün işletmelerde olduğu gibi bu işletmelerdede ileriye dönük planların yapılması ve uygulanması ancak iyi bir muhasebeorganizasyonunun varlığı ile mümkündür.Bu çalışma ile kombine hizmet veren turizm işletmelerinde doğru ve etkin birmuhasebe organizasyonunun sağlanabilmesi için kuramsal ve uygulamalı biraraştırma yapılarak turizm sektöründe faaliyet gösteren işletme yöneticilerine yolgösterebilmek ve uygulamada karşılaşılan kavram kargaşasına son verilmesiamaçlanmıştır. Tezin hazırlanabilmesi için, merkezi Ankara'da bulunan bir turizmişletmesi ile işletmenin İstanbul şubesi çalışma kapsamına alınmıştır. Merkez veşubede verilen her türlü hizmet ile bu hizmetlerin muhasebeleştirilmesi, merkez veşubenin yapmış oldukları gelir ve giderlerin kayıtları örneklerle incelenmiştir. As of the beginning of 1990s, together with company mergers and purchases;many business enterprises have took the tendency of growing. Also, it is seen in thetourism enterprises that mergers happen in the accommodation and travelenterprises that give service separately and that these enterprises give service underthe same roof. The number of these enterprises increases every day. This increasehas required the investigation of the accountancy organizations used in the tourismestablishments that give combined service. However, while the accountancyorganizations of the tourism establishments in our country have been investigatedseparately, the accountancy organizations of the tourism establishments that givecombine service have not been the subject of investigation.Managing the establishment in a very good manner in providing combinedservice in tourism establishments has a big importance. As is the case in allenterprises, making plans towards future and applying them is only possible also inthese establishments with the existence of a good accountancy organization.With this study, by making a theoretical and practical investigation, it hasbeen aimed to guide the managers of the establishments that do business in thetourism sector and end the concept confusion for being able to ensure a correct andeffective accountancy organization in the tourism establishments, which givecombined service. To be able to prepare the thesis, a tourism establishment and theIstanbul branch of the establishment have been taken into the scope of the study.Every kind of services and entering these services into accounts and the records ofthe incomes and expenses made by the main office and branch has been examinedin details with examples.
Collections