İl ve ilçe halk eğitimi planlama ve işbirliği kurullarının işlevselliği (Kırıkkale İli örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZETBu araştırmanın amacı, il ve ilçelerde yaygın eğitim faaliyetlerinin planlanması veişbirliğinden sorumlu olan İl ve İlçe Halk Eğitimi Planlama ve İşbirliği Kurulları'nınişlevsel olup olmadığını belirlemektir.Kavramsal çerçeve içerisinde, ülkemizde Halk Eğitim'in tarihsel gelişimindenbahsedilmiş, yaygın eğitimin Milli Eğitim sisteminde, anayasa ve kanunlardaki yeribelirtilmiş, kalkınma planları ve hükümet programlarındaki yeri vurgulanmıştır.Araştırma, problemin ilgili olduğu alan ile elde edilen verilerin çözümlenmesindekullanılan teknikler bakımından nitel bir araştırmadır. Verilerin toplanmasında,araştırma sürecinde geliştirilen görüşme formu, kurul toplantı tutanakları ve yoklamasirküleri kullanılmıştır.Araştırma evrenini, Türkiye' de bulunan İl Halk Eğitimi Planlama ve İşbirliğiKurulları oluşturmaktadır. Araştırmada kurulun 2000-2005 yılları arasındaki çalışmasıincelenmiştir.Araştırma sonucunda ortaya çıkan bulgular şu şekilde özetlenebilir :Kurula katılım ve kurul toplantılarının düzenli olarak yapılması boyutunda,toplantıların üyelere yeterli süre önce bildirildiği; ancak üyelerin çoğunun toplantılarakatılmadığı veya yerine başkasını gönderdiği, bazı ilçelerde kurul toplantılarınınyapılmadığı, yapılan toplantılara katılan üyelerin kurul toplantıları hazırlıklarının yetersizolduğu görülmüştür.Kurulun almış olduğu kararlar boyutunda, alınan kararların kalkınma planlarınauygun olduğu; ancak ileriye dönük uzun vadeli kararların alınması gerektiği, yaygıneğitim alanında yapılan alan taramalarının yetersiz olduğu, durum saptamaya ve hedefbelirlemeye yönelik yeni araştırmaların yapılması gerektiği, alınan kararlarda yaygıneğitimde rol alacak kurumların görev tanımlarının yapılması gerektiği, faaliyetlerinhedeflerinin açık olarak belirtilmediği görülmüştür.Kurullarda alınan kararların uygulanması ve değerlendirilmesi boyutunda,planlanan eğitim faaliyetlerinin halka yeterince duyurulmadığı, gerçekleştirilen eğitimfaaliyetlerinin sonuçları hakkında diğer kurumların bilgilendirilmediği, faaliyetsonuçlarının belirlenmesinde ilgili kurumların düzenli rapor vermedikleri görülmüştür.V ABSTRACTThe aim of this research is to determine the functionality of City and DistrictPublic Education Associations which is responsible for planning andcooperating to the common education in the cities and districts.In conceptual framework, the historical development of public educationwas mentioned, the places of common education were described in nationaleducation system and in laws, in addition its importance in governmentprograms were mentioned.This is a qualitative research about techniques that is used for analysis ofdata. During data collection, interview forms council records and attendancesheets which are developed during research were used.Research platforms includes city public education planning andcooperation council. During the research the study of council between 2000 -2005 were investigated. The results of this research can be summarized asfollow:Although the date of meeting was informed to the all members in the righttime, some of the members who attend the meeting weren?t prepared enoughand the most of the members didn?t attend to the meeting also some memberssent another person for theirselves. In addition to this in some districts themeeting weren?t arranged.In the decision of the council it was seen that they appropristed to thedevelopment plan but it is necessary to take long term future plans, there werenot enough researchs about common education area, it is necessary todetermine the conditions and the targets of new research, also target activitiesof council were not mentioned.It was observed that people and other associations were not informedabout planned educational activities and related associations didn?t arrengereports systematicaly.VI
Collections