Toplam kalite yönetimi ve petlas örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bilim ve teknolojide meydana gelen gelişmeler, özellikle tüketicilerin artan yenitaleplerini en kolay yoldan ve mükemmel diyebileceğimiz bir biçimde karşılamaya yönelikolarak yapılan çalışmalar büyük bir hızla sürmektedir. Globalleşen dünyadaki yeni gelişmeler,bir zamanların popüler yönetim anlayış ve yaklaşımlarını bir tarafa bırakarak, yönetimde yenianlayışları ve yeni bakış açılarını gündeme getirmiştir. Bu yeni anlayışlardan biri de ToplamKalite Yönetimidir (TKY). Toplam Kalite Yönetimi anlayışını benimseyen kuruluşlarürettikleri mal ve hizmetlerde kaliteyi yükselttikleri gibi verimliliği arttırmakta ve maliyeti dedüşürmektedirler. Bu durum doğal olarak kuruluşa rekabet üstünlüğü sağlamaktadır.Bu çalışmada; Toplam Kalite Yönetimi Uygulamaları ve Petlas Örneği incelenmiştir.Çalışma beş bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde, kalite olgusu ve toplam kalite yönetimikavramsal açıdan incelenmiştir. İkinci bölümde, toplam kalite yönetiminin temel öğeleri elealınmıştır. Üçüncü bölümde, toplam kalite yönetiminde problem çözme teknikleriincelenmiştir. Dördüncü bölümde, ISO 9000 kalite yönetim sistemi incelenmiştir. Beşincibölümde ise Petlas'ta toplam kalite yönetimi uygulamalarının mevcut durumu ele alınarakeksik ve hatalı uygulamalar ortaya konulmuş, eksik ve hatalarla ilgili çözüm önerileriüzerinde durulmuştur. Through the developments in science and technology which attempt to supply theperfect products that meets the needs of consumers are improving rapidly by the time.Globalisation has left the idea of classic management methods, approaches and practiceswhich were very popular in their time to new ideas. One of these ideas is the Total QulityManagement(TQM). The organisations which adopt the TQM are increasing the quality of theproducts and services whereas they decrease the cost of them. This situation provides theadvantage in competition in the market.Total Quality Management Practices and the Petlas Example has been searchedin this study which consists of five sections. In the first section, the terms quality and totalquality management have examined in terms of their concept. In the second section, the basiccomponents of TQM has been searched. In the third section, methods of problem solving ofTQM has been discussed. ISO 9000 has studied in the fourth section. Finally, in the fifthsection the current situtation of Petlas? TQM practices has been examined and the deficiencieshas put forward by suggesting solutions for them.
Collections