Markanın işgücü verimliliğine etkileri: İstikbal Mobilya örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Satış ve pazarlama faaliyetlerinin bir bütünlük içerisinde yürütülebilmesi, tüketici zihninde, ürünü ve kurumu temsil edecek slogan, logo, işaretler ve imajın yerleştirilebilmesi için marka yapılanmasına ihtiyaç vardır. Tüketici zihninde oluşan markanın cazibe merkezi olması, bilinilirliği, güvenilirliği ve marka imajı gibi kavramlar markanın gücünü oluşturmaktadır. Güçlü markalar, maddi imkânların yanında başarılı ve hedefi bulan çalışmalarla gerçekleşir. Marka yönetimi adına yapılan aksiyonların tümü marka çatısı altında, markaya hizmet eden işgörenlerce gerçekleştirilmektedir. Markanın fiziki ve maddi gücünün etkin kullanılması, ortaya çıkartılan işlerin kaliteli ve başarılı olması bir kurumun çalışanlarının kendi alanlarında verdiği emeklerin bütünüyle oluşmaktadır.Markalaşmanın gerçekleşmesinden ve pazarda bilinen saygın bir marka olunmasından sonra çalışanlar üzerinde markalı bir kurumda çalışmanın olumlu etkileri gözlenmektedir. Markanın gücü ve saygınlığı, markayı temsil eden marka çalışanlarının da saygınlığında etkili olmaktadır. Marka çalışanlarını pazarda oluşturduğu atmosfer oranında motive etmekte, çalışanlarda, işgören sorumluluğunu daha fazla hissettirmeyi başarmaktadır.?Markanın İşgücü Verimliliğine Etkileri ve İstikbal Mobilya Örneği? adlı tezde marka kavramının çalışanlar üzerindeki etkileri ve sonuçları üzerinde durulmuştur.Markaların başarılarında çalışanların rolü ve önemi tezin ortaya koymaya çalıştığı gerçekler arasındadır. Araştırmada markanın çalışanlarına motivasyon etkisi sağladığı, kariyer taleplerine cevap verdiği, çalışma koşullarının iyi olabileceği ve marka çalışanlarının daha fedakar olması gerektiğine yönelik bulgular saptanmıştır. Araştırmada ayrıca; markanın başarısı için ekip ruhunun yakalanması, marka çalışanının sürekli değişim ve gelişim içerisinde bulunması gerektiği ve marka bağlılığının işgücü verimliliğini arttırdığı görüşleri de kabul görmüştür. Brand structuring is needed to execute the sales and marketing activities in integrity and to establish the slogan, logo, emblem as well as the image that will represent the product in the consumer?s mind. The concepts such as turning the brand constituted into a magnet in the consumer?s mind, the brand?s recognition, its reliability and its image altogether establish the brand?s power. For powerful brands to be established successful activities are required as well as financial opportunities. All the activities carried out in the name of brand management are done by the workers who serve the brand, under the framework of the brand. Effective usage of the brand?s physical and material power and the quality and the success of the work depend on the efforts of an institution?s workers in their own branches.Once the brand is established and become a prestigious one in the market, the positive effects of working in an institution of a well-known brand can be observed on the workers. The brand?s power and prestige is effective on the prestige of the workers who represent the brand, too. It motivates the workers as much as the atmosphere it creates in the market and it manages to make the workers feel more working responsibility.In the thesis titled ?The Effects of Brand on the Labour Force Efficiency: As it is in Istikbal Mobilya ? the effects and results of the brand concept on the workers has been revealed.The role and the importance of the employees in the success of the brands are among the facts that the thesis aims at putting forward. Which elements are needed to get high efficiency of the workers? works and how these elements can be gathered together have been stressed in the thesis. The basic factors that are necessary to have labour force efficiency have been collected under main titles and subtitles have been analyzed under these main titles.
Collections