Comenius programının amaçlarına ulaşma düzeyinin programa katılan yönetici ve öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi (Kırıkkale ve Ankara ili örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, Comenius Programının amaçlarına ulaşma düzeyini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma evrenini, 2007-2008 öğretim yılında Kırıkkale ve Ankara'da Comenius programına katılan ilköğretim ve ortaöğretim okullarında görevli öğretmenler ve bu okullarda görev yapan yöneticiler oluşturmaktadır. 2007-2008 yılında Comenius programına Ankara'dan 129, Kırıkkale' den 68 öğretmen ve yönetici katılmıştır. Araştırmanın evrenini programa katılan 197 kişi, örneklemini ise anketi dolduran 162 kişi oluşturmaktadır.Veri toplama aracı araştırmacı tarafından geliştirilmiştir. Yapılan faktör analizi ölçme aracının beş alt boyutu olduğunu göstermiştir. Veri toplama aracının Cronbach Alpha güvenirlik katsayısı 0,92 olarak tespit edilmiştir. Veriler SPSS 16.0 paket programı kullanılarak analiz edilmiştir.Araştırmada genel olarak şu sonuçlara ulaşılmıştır.1.Öğretmen ve yöneticilerin ölçeğin ?eğitiminde kaliteyi artırma? alt boyutuna ilişkin olarak görüşleri puanları ortalaması ( =4,08)'dır. Bu sonuç Comenius programının ?eğitimde kaliteyi artırma? alt boyutunun amacına büyük oranda ulaştığı şeklinde yorumlanabilir.2. Öğretmen ve yöneticilerin ?kültürler arası bilincin geliştirilmesini sağlama? alt boyutuna ilişkin öğretmen ve yönetici görüşleri ortalaması ( =4,37)'dir. Bu sonuç Comenius programının ?kültürlerarası bilincin geliştirilmesini sağlama? alt boyutunun amacına ulaştığını göstermektedir.3. ?Yabancı dil öğrenimini teşvik etme? alt boyutuna ilişkin olarak araştırma kapsamına alınan öğretmen ve yöneticilerin görüşleri puanlarının ortalaması ( =4,12)'dir. Öğretmen ve yöneticilerden elde edilen veriler Comenius programının ?yabancı dil öğrenimini teşvik etme? alt boyutunun amacına ulaştığını göstermektedir.4. Araştırma kapsamına alınan öğretmen ve yöneticilerin Comenius programının ?eğitimde Avrupa boyutunu güçlendirme? alt boyutu ile ilgili görüşleri puanlarının ortalamasının ( =3,62)'dir. Alt boyutlara ilişkin görüşler içinde en düşük ortalama bu boyuttadır.5.Ölçeğin ?Eğitim yöntem ve malzemelerinin kullanımında yenilikleri özendirme? alt boyutuna ilişkin öğretmen ve yöneticilerin puanlarının ortalaması ( =4,25)'dir. Öğretmenler ve yöneticilerden elde edilen veriler, Comenius eğitim programının eğitim yöntem ve malzemelerinin kullanımında yenilikleri özendirme amacına ulaştığını göstermektedir.6- Araştırma kapsamına alınan erkek ve kadın öğretmenlerin, Comenius eğitim programının ?eğitimde kaliteyi arttırma?, ?kültürlerarası bilincin geliştirilmesini sağlama?, ?yabancı dil öğrenimini teşvik etme ?,?eğitimde Avrupa boyutunu güçlendirme?, ?eğitim yöntem ve malzemelerinin kullanımında yenilikleri özendirme? alt boyutlarına ilişkin görüşleri arasındaki farklılığı test etmek için yapılan t-testi sonucu anlamlı çıkmamıştır.7- Comenius programına katılan öğretmen ve yöneticilerin görevlerine göre ?eğitimde kaliteyi arttırma?, ?kültürlerarası bilincin geliştirilmesini sağlama?, ?yabancı dil öğrenimini teşvik etme ?,?eğitimde Avrupa boyutunu güçlendirme?, ?eğitim yöntem ve malzemelerinin kullanımında yenilikleri özendirme? alt boyutlarına ilişkin görüşleri arasındaki farkı belirlemek için yapılan t testi sonucu anlamlı çıkmamıştır.8-Comenius programına katılan öğretmen ve yöneticilerin kıdemlerine göre yapılan varyans analizi sonucunda, öğretmen ve yöneticilerin kıdemlerinin onların ?eğitiminde kaliteyi artırma? boyutuna ilişkin görüşlerinde anlamlı düzeyde farklılığa neden olduğu ortaya çıkmıştır Kıdemi 20 yıldan fazla olan öğretmen ve yöneticiler, Comenius programının eğitim kalitesini arttırdığını diğer kıdemlere oranla daha fazla düşünmektedirler. Kıdemi 10-19 yıl olan öğretmenler ise bunu en az savunan gruptur. Ölçeğin diğer alt boyutlarında öğretmen ve yöneticilerin kıdemi görüşlerinde farklılığa neden olmamaktadır. This research was conducted with the aim of determining Comenius Program?s level of achieving its goals. The universe of this research consisted of teachers and administrators who officiated in primary schools and secondary schools which took part in Comenius Program in Kırıkkale and Ankara in 2007-2008 education years. 129 teachers and administrators from Ankara and 68 teachers and administrators from Kırıkkale participated in the Comenius program in 2007-2008 education years. The universe of the research is made up of 197 people taking part in the program while the sample of the research consists of 162 people filling in questionnaire.Data collection instrument was developed by the researcher. The factor analysis which was made displayed that measuring instrument had five sub-dimensions. Cronbach Alpha reliability coefficient of the data collection instrument was determined as 0, 92. Data were analyzed by using the SPSS 16.0 package.In general, the following results were reached in this research:1. Point average of teachers and administrators? opinions related to the ?increasing the quality in education? sub-dimension of the measure is ( =4, 08). This result can be interpreted in the way that ?increasing the quality in education? sub-dimension of Comenius program reached its goal substantially.2. Average point of teachers and administrators? opinions related to the ?enabling the development of consciousness between cultures? sub-dimension is ( =4, 37). This result points out that ?enabling the development of consciousness between cultures? sub dimension of Comenius Program achieved its goal.3. Average point of the opinions of teachers and administrators who were included in the scope of this research with regards to ?Encouraging foreign language education? sub-dimension is ( =4, 12). Data which were obtained from teachers and administrators shows that ?Encouraging foreign language education? sub-dimension of Comenius Program reached its goal.4. Average point of the opinions of teachers and administrators who were included in the scope of this research with regards to ?strengthening Europe dimension in education? sub-dimension of Comenius Program is ( =3,62). Among the opinions related to the sub-dimensions, the lowest average belongs to this dimension.5. Average point of teachers and administrators? opinions related to the ?Encouragement of innovations in use of educational methods and materials? sub-dimension of the measure is ( =4, 25). Data which were obtained from teachers and administrators point out that Comenius education program achieved its goal of encouraging innovations in use of educational methods and materials.6- Result of the t-test which was implemented so as to test the difference between opinions of men and women, who were included in the scope of the research, with regards to Comenius education program?s sub-dimensions of ?increasing the quality in education?, ?enabling the development of consciousness between cultures?, ?encouraging foreign language education?, ?strengthening Europe dimension in education? and ?encouragement of innovations in use of educational methods and materials? was not found significant.7- Result of the t-test which was implemented in order to determine the distinction between opinions of teachers and administrators, who participated in Comenius program, regarding the sub-dimensions of ?increasing the quality in education?, ?enabling the development of consciousness between cultures?, ?encouraging foreign language education?, ?strengthening Europe dimension in education? and ?encouragement of innovations in use of educational methods and materials? according to their tasks was not found significant.8- In consequence of the variance analysis which was made according to the seniorities of teachers and administrators taking part in Comenius program, it was realized that seniorities of teachers and administrators resulted in significant difference in their opinions related to the dimension of ?increasing quality in education?. Teachers and administrators whose seniorities were more than 20 years thought that Comenius program increased the quality of education more compared to the other seniorities. Teachers whose seniorities were 10-19 years were the group supporting this idea least. Seniorities of teachers and administrators did not lead to difference in their opinions in the other sub-dimensions of the measure.
Collections