Tekirdağ bölgesi Çingene müziklerinde kullanılan ezgi yapılarının incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, Tekirdağ Bölgesi Çingene müziklerinden oluşan on dört eser, Geleneksel Türk Sanat Müziği ses sistemi doğrultusunda ezgisel hareket, ses sahası, süre değerleri, frekans değerleri ve ezgi örnekleri bakımından incelenmiştir. Çalışmada ilk olarak her bir eserin ses saha sınırı belirlenmiştir. Eserlerin ses saha sınırları belirlendikten sonra eserlerde kullanılan perdelerin süre ve frekans değerleri istatistiksel analiz yöntemiyle hesaplanmıştır. Daha sonra her bir perdeden diğer perdeye yapılan ezgisel hareketlerin sayısal değerleri hesaplanıp, ortaya çıkan veriler şekillerle gösterilmiştir. Araştırma sonucunda, eserlerin makamsal dizilimini meydana getiren perdelerin toplam süre değerleri, makamsal özelliklerine göre eserlerdeki en fazla süre ve frekans değerine sahip olan perdeler, ezgisel hareketin en çok yapıldığı perdeler belirlenmiş olup araştırmayla ilgili öneriler geliştirilmiştir. In this study, fourteen songs composed of gipsy music in Tekirdağ district are analysed in terms of melodic movements, , sound interval, time, frequency values and melodic samples in line with the tune system of traditional Turkish art music. First, sound interval is determined in each piece of music. After determining sound interval, time and frequency values of the tunes are calculated with a method of statical analysis. Finally, numerical values of melodic movements from one fret to another are calculated, and the data obtained are displayed in diagrams. As a result of the research, (I) the total time of the frets composed the interval of the maqam of the songs;(II) the frets having the longest time and frequency values according to the properties of their maqam;(III) the frets mostly used in melodic movements,are determined, and related recommendations are given related to the study.
Collections