Bilişim alanında kalite uygulamaları ve standartlar
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Dünyada enformasyon, teknoloji ve iletişim alanındaki büyük gelişmeler toplumları kıyasıya bir rekabete ve her geçen gün yeni gelişmelerin yaşandığı ekonomik bir yarışa itmiştir. Mevcut dünya düzeninde ayakta kalabilmek , tüm sektörlerde müşteri ihtiyaç ve beklentilerine uygun mal ve hizmet üretiminin sağlanmasıyla gerçekleşebilecektir. Bu da ancak, işletmelerde, tasarım aşamasından başlayarak üretim, pazarlama ve satış sonrası hizmetlere kadar tüm aşamaları kapsayan ve sürekli gelişmeyi hedefleyen Kalite Yönetim Sisteminin ve Standartlarının uygulanmasıyla olacaktır.Bilişim firmalarının uluslararası standartlara paralel olarak hizmet verebilmesi için kalite standartları ve sertifikasyonuna şiddetle ihtiyaç duyulmaktadır. Bilişim sektörü ancak bu şekilde sunduğu hizmetlerin kapsamını, verimliliğini, müşteri memnuniyetini, kalitesini, güvenliğini, güvenilirliğini ve sürdürülebilirliğini taahhüt edebilmektedir. Sunulan hizmetlerin adını koymak, süreçlere bölmek ve standartları belirlemek Bilişim alanında verimi artırmak ve sektörün sağlıklı gelişimine katkıda bulunmak adına önem arz etmektedir.Bu çalışma bilişim sektöründeki kamu ve özel sektör kurumlarına uygulanan standartlar, uygulanma biçimi konusunda ışık tutmuş, savunma sanayi ve kamu kurum projelerinde bu standartların kullanım ölçüsünü, ne derece doğru uygulandığını, uygulanıyorsa ne amaçla uygulandığını, çalışanların bu konudaki bilgi seviyesini tespit etmiş, bunun sonuçları olarak projelerdeki başarı ve başarısızlık durumuna olan ilişkisini ve etkisini kamu ve özel sektör karşılaştırılarak sayısal olarak ortaya koymuştur. The great progress on the Information Technology and The Communication area makes the socities competitors in an enduring economic competion. Surviving in the global market can only be achieved by producing goods and services according to customer needs and expectations. Application of Quality Management System and Standards including all levels beginning from the design level to developing, marketing and maintenance level is the feasible way to survive in the market.In our country Quality Standars and Certifications are strongly needed to provide goods and services in parallel with international standards. This is the only way to ensure efficiency, customer satisfaction, quality, reliability, security and sustainability. Labeling the steps of goods and services, forming processes and specifying the standards will contribute to the efficieny and the development of the IT sector.This paper determines the standardization models applied within public and private organizations in IT sector. It also describes the reasons and the detailed methods of the applications of these models. The Standardization models in Defence Industry are very important since all the projects are classified. The thesis measures the proper usability and applicability of these models and the knowledge level of the employees. Finally it reveals the relationship and the effect of Standardization models on the success or the failure of the IT projects, with correction of the general mistakes about the models, by comparing public and private organizations? survey results.
Collections