Kentlerin az gelişmiş bölgelerinde eğitim durumu ve sivil toplum kuruluşlarının yapmış olduğu faaliyetler-okuma salonları: Mamak örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada kentlerin az gelişmiş bölgelerinde eğitim durumu ve sivil toplum ku-ruluşlarının yapmış olduğu faaliyetlerden okuma salonları konusu Mamak örneğinden hareketle ele alınmaya çalışılmıştır. Eğitim hakkı, insanların yaşama hakkından sonra sahip olmaları gereken en önemli haklardan biridir. Tüm bireylerin bu haklardan eşit olarak faydalanması gerekirken günümüzde farklı nedenlerden dolayı birçok insan bu haklardan yoksun yaşamaktadır.Çalışmada teorik olarak eğitimin genel kapsamı, eğitim türleri, eğitimde fırsat eşit-sizliği, gecekondu, sivil toplum gibi konuyla ilgili tüm başlıklar incelenmeye çalışılmıştır. Eğitimde fırsat eşitsizliği ve eğitim hakkını engelleyen faktörler nelerdir, bunların çözüm yolları nasıl geliştirilmelidir, problemle ilgili sivil toplum kuruluşlarının yapmış olduğu çalışmalar nelerdir gibi sorulara cevaplar aranarak konu ayrıntılı bir şekilde ele alınmaya çalışılmıştır. Ayrıca, özel dershanelerin eğitim sistemi içerisindeki yeri ile olumlu veya olumsuz yönleri ele alınmıştır.Araştırmada; okuma salonlarının açılış amacı, faaliyetleri ve etkileri üzerinde duru-larak, öğretmenlere yönelik mülakat çalışması ve öğrencilere yönelik anket çalışmaları ile konu uygulamalı olarak irdelenmiştir.Sonuç olarak; Okuma Salonları eğitimde fırsat eşitliğini sağlamaya yönelik çok önemli çalışmalar yürütmektedir. Uygulamış oldukları eğitim ve öğretim yöntemleri, öğrencilerin sosyo-psikolojik gelişimleri üzerinde olumlu etkiler oluşturmaktadır.Anahtar Kelimeler: Eğitim, Gecekondu, Özel Dershaneler, Sivil Toplum, Okuma Sa-lonları, Mamak. This study, deals with the level of education in the underdeveloped regions of the cities and the Reading Rooms, as one of the activities of non-governmental organiza-tion, by focusing on a case study of the Mamak. The right to education is the one of the vital rights after the right to life. In spite of the necessity of the human rights, many people are derived of these rights for various reasons.This study, researches the concept of education, types of education, inequality of opportunity to education, ?gecekondu?, civil society. What are the factors that prevent the equality of opportunity to education, how these solutions may be developed, what the efforts are made by non-governmental organizations related to the problem, search-ing for answers to such questions by providing details in this study.Furthermore, the positive or the negative aspects of private tutoring institutions are examined in the place of the education system.In this study, the purposes of the opening the reading rooms are examined by high-lighting their activities and their impacts, using interviews with teachers and survey for the students.In conclusion, the Reading Rooms are very significant to provide equality of oppor-tunity to education. Their applied the training and teaching methods which are a positive impact on students in terms of the socio-psychological development of them.Key Words: Education, ?Gecekondu?, Private Tutoring Institutions, Civil Society, The Reading Rooms, Mamak
Collections