Ortaöğretimde okuyan sporcu öğrencilerin ideal öğretmen profilini algılama biçimleri (Kırıkkale örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma `Ortaöğretimde Okuyan Sporcu Öğrencilerin İdeâl Öğretmen Profilini Algılama Biçimleri` üzerine bir araştırmadır. Sporcu öğrencilerin ideâl bir öğretmenin nitelikleri hakkındaki görüşleri ile kendi okullarında görev yapan öğretmenlerin ne kadarının ne derece bu nitelikleri taşıdıkları incelenmiştir. Tarama modelindeki bu araştırma Kırıkkale ilindeki ortaöğretim kurumlarında öğrenim görmekte olan sporcu öğrencilerin oluşturduğu evrenin içinden rastgele seçilen 481 'i üzerinde yapılmıştır. Araştırma probleminin çözümlenebilmesi için gereksinim duyulan verilerin toplanmasında anket tekniği ve tarama yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada bilgi toplama aracı olarak kullanılan anket, konuyla ilgili kuramsal kaynaklar, araştırmalar ve bilgi toplama araçları taranarak 55 maddeden oluşan bir taslak haline getirilmiştir. Geçerlilik için, anketin geliştirilmesi aşamasındaki uzman görüşleri yeterli görülmüştür. Geliştirilen anket 77 sporcu öğrenciden oluşan ön guruba uygulanmış ve SPSS'de her bir maddenin korelasyon değerleri bulunmuştur. Bu çalışma sonucunda 7 madde anket formundan çıkarılmış ve 48 maddeden oluşan ankete son biçimi verilmiştir. Veriler frekans, yüzde, aritmetik ortalama ve standart sapmalar halinde tablolaştırılmıştır. Anlamlılık düzeyleri Chi-kare, t-testi yöntemleri ile analiz edilmiştir. Bu araştırmaya göre: Araştırma sonucunda elde edilen bulgular, sporcu öğrencilerin, kişilik ve kişiler arası ilişkiler boyutunda verilen niteliklere, meslekî nitelikler olarak verilen ve genel öğretim yöntemleri ile ölçme değerlendirme diye iki alt boyutta verilen niteliklere göre daha yüksek beklenti içinde olduklarını göstermektedir. Araştırmaya katılan sporcu öğrencilerin cinsiyetlerine göre vermiş oldukları katılma derecelerine bakıldığında, kız sporcu öğrenciler, verilen nitelikler bakımından daha yüksek bir beklenti içindedirler. Sporcu öğrencilerin cinsiyetlerine göre kendi öğretmenlerini değerlendirme derecelerine bakıldığında ise, erkek sporcu öğrenciler, verilen nitelikler bakımından anlamlı bir şekilde öğretmenleri hakkında daha olumlu düşünmektedirler Sporcu öğrencilerin öğrenim gördükleri okul türüne göre, ideâl bir öğretmende olması gereken niteliklere katılma derecelerine bakıldığında, kişilik nitelikleri hariç, diğer nitelik boyutlarına vermiş oldukları cevaplar arasında anlamlı bir farklılığa rastlanmamıştır.Sporcu öğrencilerin öğrenim gördükleri okul türüne göre kendi öğretmenlerini değerlendirme derecelerine bakıldığında tüm nitelik boyutları bakımından, genel liseler ve meslek liselerinde öğrenim görmekte olan sporcu öğrencilerin, Anadolu Lisesi, Fen Lisesi ve Anadolu Öğretmen Lisesi 'nde öğrenim görmekte olan sporcu öğrencilere göre öğretmenleri hakkında anlamlı bir şekilde daha olumlu düşündükleri görülmektedir. Bu araştırmanın sonunda bazı öneriler sunulmuştur. This study is about the perception styles of ideal teacher's profile by sportsman students in secondary school. In addition, it has been investigated that difference between the thoughts of sportsman students about ideâl teacher's characteristics and the official teacher's characteristics in their own school. This study, survey model, has been made on 481 randomly choosen sportsman students from the population that constitutes of sportsman students still studying in secondary schools in the city of Kırıkkale. While the collecting of data, needed in order to solve the problem of investigation, the questionnaire technique and the survey model have been applied. Questionnaire, used as a means for getting information in investigation, and theoretical references related with the subject, former investigations and means for getting information have been scanned and then made a form that consists of 55 different quality. For the reliability, the opinions of specialists have been accepted while improving the questionnaire. Improved questionnaire have been applied to prior group, consisting of 77 sportsman student and for each item correlation values have been obtained from SPSS. As a result of this study, 7 item have been taken out from the questionnaire form and then this questionnaire, consist of 48 item, have been rearranged. Data have been shown in tables as frequency, percentange, aritmetic mean and standart deviations. Meaningfulness levels have been analyzed by Chi-Square and t- test methods. According to the this study; At the end of this study, results have shown that sportsman students have much more expections on qualities, in point of relationship between personality and persons, than the qualities that given as occupational and separated in two parts as general teaching methods and measuring-evaluation. In point of the participation degree, according to the sportsman students sexuality, it is shown that female sportsman students have much more expections in point of given qualities. In addition to this, according to the sexuality of sportsman students, with respect to the evaluation degree, it is shown that male sportsman students have much more meaningful positive opinions about their teachers. According to the type of school of sportsman students, with rescpect to the participation degree of qualities that must be found in ideâl teacher, it is shown that IIIthere is no meaningful differences in given answers with the exception of personality qualities. According to the type of school of sportsman students, with respect to evaluation degrees of their own teachers, it is shown that sportsman students who are studying in Professional High School and Ordinary High School have much more positive thoughts than the students who are studying in Anatolian High School, Science High School and Anatolian Teacher High School have in point of all quality dimentions. At the end of this study, as a result some suggestions have been made.
Collections