İlköğretim öğrencilerinin beden eğitimi dersinde sınıf yönetimine ait görüşlerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Çalışmanın amacı, ilköğretim öğrencilerinin beden eğitimi dersinde sınıf yönetimine ait görüşlerinin incelenmesidir.Araştırmanın evrenini, 20010?2011 öğretim yılı Çorum İli merkezindeki ilköğretim okullarında öğrenim gören 6,7 ve 8'inci sınıf öğrenciler, örneklemini ise bu öğrencilerden tesadüfî örneklem metodu ile seçilen 1171 ilköğretim öğrencisi oluşturmuştur.Veriler; araştırmacı (2011) tarafından geliştirilen ?Sınıf Yönetimi Görüşleri Anketi? ile toplanmıştır. Anket; iki bölüm ve 23 maddeden oluşmaktadır. Birinci bölümde öğrencilerin kişisel özellikleri ile ilgili; ikinci bölümde ise sınıf yönetimi algıları ile ilgili maddeler yer almaktadır.Araştırmada anket yoluyla toplanan veriler kullanılarak frekans ve yüzde dağılımları bulunmuş, öğrencilerin cinsiyetlerine, okudukları okulların bulundukları çevrenin ekonomik düzeylerine, yaşlarına, ailelerinin ekonomik düzeylerine ve beden eğitimi dersine karşı ilgilerine göre, ankete verdikleri cevapların değerlendirilmesinde t-testi, anova testi, ve hesaplanmış değerlerin bulunmasında ise ?SPSS 17? istatistik paket program kullanılmıştır. Anlamlılık düzeyi .05 olarak belirlenmiştir.Sonuç olarak bu çalışmada araştırmaya katılan ilköğretim öğrencilerinin sınıf yönetimi uygulamalarına ait görüşlerinin cinsiyetlerine göre benzerlik gösterdiği görülmüştür. Ancak ilköğretim öğrencilerinin sınıf yönetimi uygulamalarına ait görüşlerinin toplam puanlarının, öğrencilerin okudukları okulların bulundukları çevrenin ekonomik düzeylerine, yaşlarına, ailelerinin ekonomik düzeylerine ve beden eğitimi dersine ilgilerine göre sınıf yönetimi uygulamalarına ait görüşlerinin farklılık gösterdiği görülmüştür. In this study, the researcher aims to find primary school students views on the application of class management in the lesson of physical education.The Population of research is to consist of students who study in schools of primary education in the city center of Çorum in academic year:2010?2011 and the sample,1171 students of the primary school selected with the method of random sampling from this students.The data were collected through ?The Classroom Management Views of Student? Questionnaire? which was prepared by The Researcher (2011) and consisted of two parts with sum of 23 items. İn the first part, it takes place items concering the personal characteristics of students and the second part,their insights of class managementIn this research, frequency and percentage distributions were found by using data that was obtained via questionnaire. In the evaluation of this part, T-test was used considering gender and the case of in-service of physical education teachers and Anova test was used to evaluate the answers according to the case of rank. SPSS 17 program was used to assess the data and the findings that were counted. Wallis Tests were used .05 significance level was used in the statistical analyzis.İn conclusion, this researchment shows that the views about applications of class management of students who participated the researchment resemble according to gender.But, Total score belonging to views of students of the primary school about class management applications varies according to, the economic levels of the environment that schools of students was located in, their ages,economic levels of their families and their interests to physical education lesson.
Collections