Oryantiring sporcularının kendi kendine liderlik algıları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Oryantiringde sporcular yarışma bölgesinde belirtilmiş hedeflere (kontrol noktaları) pusula ve harita yardımıyla en kısa sürede ulaşmaya çalışırlar. Oryantiringi benzerlerinden ayıran en önemli unsur sporcuların hedefe doğru koşarken içinde bulundukları arazinin özelliklerini dikkate alarak en doğru kararı en kısa süre içinde vermeleri, bir başka ifade ile atletik kapasitelerine ek olarak mutlaka zihin yeteneklerini kullanmalarıdır.Oryantiring sporunun yukarıda belirtilen özelliklerinden dolayı sporcuların fiziksel, psikolojik ve zihinsel açılardan gelişimlerinin yanında kendi kendilerine karar alabilmelerinde ve kendilerine olan güvenin artmasında da önemli katkısı bulunmaktadır. Özellikle çocukların küçük yaşlarda bu sporu yapmaya başlamaları, onların zekâ gelişimlerinde çok büyük etki yaparak ruhsal ve bedensel olarak sağlıklı bir şekilde büyümelerini sağlayacaktır. Tüm bu özelliklerinden dolayı oryantiring batılı ülkelerde ilköğretim okullarında ders olarak okutulmakta, bir dershane, okul binası, okul bahçesi veya küçük bir park alanı bile oryantiring parkuru olabilmektedir.Bu çalışmada oryantiring sporu ve oryantiring sporcularının kendi kendine liderlik algıları incelenmeye çalışılmıştır. Bu araştırmanın örneklemini 2011'de Nevşehir'de gerçekleştirilen Kapadokya Uluslararası Oryantiring Yarışmasına katılan 274 oryantiring sporcusu, evreni ise Türkiye genelindeki tüm oriyantiring sporcuları oluşturmaktadır.Oryantiring sporcularının kendi kendine liderlik özelliklerini belirlemek amacı ile Houghton ve Neck'in (2002) olusturdukları Kendi Kendine Liderlik Ölçeği'nin (KKLÖ) Doğan ve Şahin (2008) tarafından Türkçe'ye uyarlamış formu kullanılmıştır. In Orienteering, athletes try to reach the targets (control points) specified in the competition as soon as possible with the help of a compass and a map. The most important distinctive part of orienteering is that athletes should give the most accurate decision as soon as possible while running to the target, taking the features of the terrain into account. In other words, they should use mental skills as well as athletic abilities.Owing to the above-mentioned characteristics, orienteering makes an important contribution to athletes physically, psychologically and mentally by helping them grow self-confidence and decision-making ability. It is especially important for children to start orienteering at earlier ages as it helps them develop spiritually and physically as well as intellectually. As a matter of fact, orienteering is taught in primary schools in western countries, and a classroom, a school building, a school playground or even in a small park may be used as a racecourse for orienteering.This study deals with orienteering and perceptions of self- leadership of orienteering athletes. The sample of this research consists of 274 orienteering athletes participating in the International Orienteering Competition in 2011, in Cappadocia, Nevsehir. The universe of the study covers all orienteering athletes in Turkey.In order to determine the characteristics of self-leadership of the athletes, Turkish form of the Houghton and Neck (2002) Revised Self-Leadership Questionnaire (RSLQ) adapted by the Dogan and Sahin (2008) was used.
Collections