İlköğretim 8. sınıf ve lise 11. sınıf öğrencilerinin Beden Eğitimi dersine ilişkin tutumlarının çeşitli değişkenlere bağlı olarak karşılaştırılması (Kırıkkale örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZETİlköğretim 8. Sınıf ve Lise 11. Sınıf Öğrencilerinin Beden Eğitimi Dersine İlişkin Tutumlarının Çeşitli Değişkenlere Bağlı Olarak Karşılaştırılması (Kırıkkale Örneği).Bu araştırmanın amacı 2011/2012 öğretim yılında Kırıkkale ilinde öğrenim gören ilköğretim 8. Sınıf ve Lise 11. sınıf Öğrencilerinin Beden Eğitimi Dersine İlişkin Tutumlarının Çeşitli Değişkenlere Bağlı Olarak Karşılaştırmaktır. Araştırmaya, örneklem olarak rastgele örneklem yoluyla seçilen 127 ilköğretim 8. sınıf erkek öğrenci, 104 ilköğretim 8. sınıf kız öğrenci; 115 lise 11. sınıf erkek öğrenci ve 155 lise 11. sınıf kız öğrenci olmak üzere 242 erkek öğrenci, 259 kız öğrenci olmak üzere toplam 501 öğrenci gönüllü olarak katılmıştır. Yapılan çalışmada araştırmacı tarafından geliştirilen beden eğitimi dersi tutum ölçeği kullanılmıştır. Ölçeğin geçerliliği için madde analizi yapılmış. Madde analizi için toplam korelasyon yöntemi seçilmiştir. Yapılan analiz sonucunda madde korelasyonları .38 ve .63 arasında çıkmıştır. Ölçeğin Cronbach Alpha Güvenirlik Katsayısı .83 bulunmuştur. Öğrencilerin tutum puanlarının ölçülmesinde bağımsız t testi kullanılmıştır. Araştırma için yapılan testin sonuçlarına göre araştırmaya katılan öğrencilerin tutumları arasında cinsiyete(p<0.05), sınıf düzeyine(p<0.05), okul takımında görev alıp almamaya(p<0.05), spor kulübünde görev alıp almamaya(p<0.05) göre farklılıklar bulunmuştur. Sonuç olarak erkek öğrencilerin kız öğrencilerden daha fazla, 8. sınıf öğrencilerinin 11. sınıf öğrencilerinden daha fazla, okul takımında spora katılanların katılmayanlardan daha fazla ve spor kulübünde spora katılanların katılmayanlardan daha fazla beden eğitimi dersine karşı tutum gösterdikleri söylenebilir.Anahtar Kelimeler: Tutum, Beden Eğitimi. SUMMARYThe Comparison of The Attitudes of Students at 8th class of Primary school and 11th class of High School about Gym Lesson According to Different Variables (Kırıkkale Example).The aim of this study is to compare attitudes of students, being at 8th class of primary school and 11th class of high school and studying in Kırıkkale city in 2011/2012 school year, about gym lesson according to different variables. As 127 male and 104 female students at 8th class and 115 male and 155 female students at 11th class of high school were selected for a random sample; 501 students as 242 male students and 259 female students in total participated to study voluntarily. In the research done, the physical education lesson attidute scale, is used by the reasercher. For the validity of the scale item analysis is done. As a result of the scale item analysis made item correlation is found as .38 and .63. Cronbach Alpha Reliability Co-Efficient of scale was found as 83. Independent Samples t test was used in measurement of attitude points of students. According to the results of test made for the study, some differences were found among attitudes of participant students according to sex (p<0.05), class level (p<0.05), whether participating in school team (p<0.05) and participating in sports club (p<0.05). As a result, it can be said that male students more than female students, 8th class students more than 11th class students, sports participants in school team more than not being participants and sports participants in sports club more than not being participants have attitudes towards gym lesson.Key Words: Attitude, Physical Educationn.
Collections