Kırıkkale Üniversitesi öğrencilerinin fiziksel aktivite düzeyinin pedometre ile belirlenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Fiziksel aktivite günümüzde oldukça sık tekrarlanan ve önemi gün geçtikçe daha fazla anlaşılan bir kavramdır. Fiziksel aktivitenin öneminin özellikle yaşamın daha erken dönemlerinde olan bireyler tarafından anlaşılması, ilerleyen yıllarda oluşabilecek muhtemel sağlık sorunlarının engellenmesinde ve toplumun yaşam kalitesinin arttırılmasında etkili olması beklenmektedir. Bu çalışmanın amacı, anket yöntemi ve pedometre kullanarak üniversite öğrencilerinin fiziksel aktivite düzeylerinin belirlenmesidir. Çalışmada betimleyici, ilişkisel tarama (survey) modeli uygulanmıştır. Çalışmanın örneklemini Kırıkkale Üniversitesi öğrencilerinden gönüllü olarak katılan 152 (n: 73 erkek; n: 79 kız ) üniversite öğrencisi oluşturmaktadır. Veri toplamada pedometre ve Uluslar arası fiziksel aktivite anketi kullanılmıştır. Veri analizi için SPSS 18.0 paket programı kullanılmıştır. Çalışmanın bulguları; kız öğrencilerin ortalama günlük adım sayısı 10.228 ve erkek öğrencilerin ortalama günlük adım sayısı 12.250 olarak bulunmuştur. Ayrıca Kız ve erkek öğrencilerin MET değerleri arasında anlamlı farklılık olduğu görülmektedir. Kız öğrencilerin ortalama MET değeri 1450,63 ve erkek öğrencilerin ortalama MET değeri 1811,72 olarak bulunmuştur. Analiz sonuçlarına göre öğrencilerin ağırlıklarına göre harcadıkları enerji miktarları arasında anlamlı derecede farklılaştığını göstermektedir, = 23,176, p< .05. Yaş dağılımlarına göre ise öğrencilerin MET değerleri arasında anlamlı farklılık olduğu görülmektedir. Elde edilen bulgular pedometrenin fiziksel aktivite düzeyini ve harcanan enerji miktarını belirlemede etkili bir yöntem olduğunu göstermektedir. Sonuç olarak Kırıkkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi öğrencilerinin fiziksel aktivite düzeyi oldukça düşüktür. Nowadays physical activity is quite often repeated subject and its importance comprehends day by day. Understanding significance of it, especially for young people, is supposed to be effective in order to prevent health related illnesses which are possible on future and increasing life quality of society. Purpose of this study was to determine physical activity level of university students with using survey and pedometer. Descriptive, relational (survey) model was used for research design. Participants of study were 152 (n:73 boys and n: 79 girls) Kirikkale university students who voluntarily accepted to attend this study. Data collection tools were pedometer and international physical activity questionnaire (IPAQ). Data analyze was conducted with SPSS 18.0 package program. Results of the study indicated that daily average number of steps for girls were 10.228 and 12.250 for boys. There was a significant difference on MET values between girls and boys. Moreover, average MET value for girls was 1450,63 and 1811,72 for boys. Analyze results showed that there was a significant difference between amount of expended energy and weights of students = 23,176, p< .05. Furthermore, there was a significant difference between MET value and age variance o university students. Findings demonstrated that pedometer is effective way to determine amount of energy expenditure and physical activity level. As a conclusion, physical activity level of Kirikkale University Faculty of Education students was very low.
Collections