Koordinasyon becerisini oluşturan bazı parametlerin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, Kırıkkale Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi özel yetenek sınavına giren adayların koordinasyon becerileri ile akademik başarılarının yordanmasını amaçlayan betimsel bir çalışmadır.Çalışmaya, Kırıkkale Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi özel yetenek sınavına giren ve kayıt yaptırmaya hak kazanan 81 erkek 39 kız aday katılmıştır. Çalışma adayların koordinasyon parkurundaki test puanları ile 2014-2015 güz yarıyılı dönemindeki ders puan ortalamalarının yordanmasını kapsamaktadır.Adayların koordinasyon becerilerini ölçmek için kullanılan koordinasyon parkurundan elde edilen koordinasyon beceri puanları ve güz yarıyılı sonunda teorik ve uygulama ders ortalamaları elde edilmiştir. Verilerin çözülmesi için SPSS 17.0 paket programı kullanılıp regresyon analizi yapılmıştır.Spor bilimleri Fakültesi öğrencilerinin öğretim yılı güz döneminde aldığı teorik ve uygulama dersleriyle koordinasyon testinden elde edilen nesne kontrol ve lokomotor beceri puanları ile ilişkiye bakıldığında; Antrenörlük Eğitimi erkek öğrencilerin özel yetenek sınavı test puanları, dönem içerisinde aldığı derslerdeki bilişsel ve psikomotor becerileri tahmin etmede etkin rol oynadığı belirlenmiştir. Antrenörlük eğitimi kız öğrencileri ile Rekreasyon erkek ve kız öğrencilerinin aldığı derslerdeki bilişsel ve psikomotor becerileri tahmin edemediği görülmektedir. Öğrencilerin koordinasyon testi puanlarını lokomotor beceriye göre daha çok nesne kontrol becerilerini ölçen istasyonların etkilediği belirlenmiştir. In this study, Kırıkkale University Faculty of Sport Sciences special abilities exam takers of coordination skills, academic success is a study of descriptive, aimed at predicted. Kırıkkale University Faculty of Sport Sciences special abilities exam and eligible to enroll 81 male 39 girls participated in a candidate. Working with the coordination of the candidates offered test scores during the fall semester of classes 2014-2015.The coordination skills of the candidates used to measure resulting from the coordination skill points of coordination track and at the end of the fall semester of theoretical and practice has been getting an average of. Data for SPSS 17.0 program whether the regression analysis was carried out.Faculty of sports sciences students academic year fall semester in which the course theoretical and application objects that are obtained from control and coordination tests of locomotor skills when looking at the relationship with scores; Coaching Education of male students special aptitude test scores, cognitive and psychomotor skills courses have received in the period, the estimating the active role. Coaching Education female students and Recreation male and female students took courses of cognitive and psychomotor skills could not predict. According to the students' coordination test scores locomotor skills more object control skills affects of that measure.
Collections