Kırşehir ilindeki devlet liselerinin beden eğitimi ve spor açısından potansiyelleri (imkan ve eksiklikler)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, `Kırşehir İlindeki Devlet Liselerinin Beden Eğitimi ve SporAçısından Potansiyellerini (İmkan ve Eksiklikler)''belirlemek amacıyla yapılmıştır.Araştırma, 2015-2016 eğitim-öğretim yılı I. döneminde Kırşehir ilindedevlete bağlı bulunan 9 farklı lisede öğrenim gören 632 öğrenci ilegerçekleştirilmiştir. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen'beden eğitimi ve spor imkan ve eksiklikler ölçeği (BESİVE)' kullanılmıştır. Buaraştırmanın değişkenleri; öğrencilerin cinsiyeti, okul türü ve sınıftır. Elde edilendeğerlerin normal dağılım gösterip göstermediği Shapiro-Wilk testi ile incelenmiş,verilerin normal dağılım gösterdiği belirlenmiştir. Araştırma verilerinin analizi yüzde(%), frekans (f), t-testi ve Anova testi ile yapılmıştır.Sonuç olarak katılımcıların, cinsiyetlerine göre beden eğitimi ve sporunönündeki engellere vermiş oldukları cevaplar arasında anlamlı bir farkbulunamamıştır. Okulların akademik başarılarına göre yapılan sınıflandırma sonucugrupların vermiş olduğu cevaplarda ölçeğin alt faktörlerinden kurumsal boyuttaanlamlı bir fark bulunamazken, sınav kaygısı ve ilgisizlik, öğrenci deneyimi, fizikselyetersizlik (altyapı) boyutlarında ise istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmuştur. The purpose of this survey is to find out the potentiel of high schools inKırşehir for physical education and sport (Oppurtinity and Deficiency).The survey was made to 632 students in high schools of Kırşehir in the termof 2015-2016.As the data collection instrument, evaluation part developed by thesearcher was used. The variables of this survey one the sex of the students, schooltype and the class. The results have been examined according to the Shapiro-Wilktest whether it is normal or not. The analysis of survey data has ben made accordingto %, frequency, t test and Anova test.At the result of the search, the obstacles to pyhsical education and sport haveno differentness on participants' gender.Considering schools' classification by success,achievement group , therere isno significant difference on institutive dimension ; in spite of this, there is asignificant statitical difference on the dimensions of exam anxiety , lack of interest,student's experience, pyhsical inefficacy (background)
Collections