Tercih edilen sınıf öğretmenlerinin tercih edilme sebepleri, eğitim öğretim uygulamaları ve öğretmenlik mesleği hakkındaki algıları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, tercih edilen sınıf öğretmenlerinin; tercih edilmesebeplerini, eğitim öğretim uygulamalarını, kişisel ve mesleki gelişimlerineyönelik yaptığı çalışmaları ve öğretmenlik mesleği hakkındaki algılarınıbelirlemektir. Araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden fenomenoloji(olgubilim) deseninde yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubunu 2019-2020eğitim ve öğretim yılında Kahramanmaraş ili Onikişubat ve Dulkadiroğluilçelerinde görev yapan öğrencisi kura ile belirlenen 15 gönüllü öğretmen ve buöğretmenlerin sınıfında öğrencisi olan 44 gönüllü veli oluşturmuştur. Çalışmadaverilerin toplanmasında araştırmacı tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmışgörüşme formu ve açık uçlu anket formu kullanılmıştır. Verilerin toplanmasüreci, 10 ilkokulda üç ayda gerçekleşmiştir. Elde edilen verilerinçözümlenmesinde içerik analizi kullanılmıştır.Araştırmada tercih edilen sınıf öğretmenlerinin derslere planlı olarakgirmeleri, etkinlik temelli ders işlemeleri, her öğrencisinin başarısınıönemsemeleri, velilere ve öğrencilere ölçme değerlendirme sonuçları hakkındagerekli bildirimlerde bulunmaları, tecrübeli/yetkin olmaları, disiplinli olmaları, tercih edilme sebepleri olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Aynı zamanda tercih edilensınıf öğretmenlerinin, iletişim ve işbirliği becerilerinin çok iyi düzeyde olduğu,mesleğini ve öğrencilerini sevdiği, öğrencileriyle olumlu etkileşimde bulunduğu,fedakâr, çalışkan, şefkatli olmaları da tercih edilme sebepleri içerisinde yeralmıştır. Tercih edilen sınıf öğretmenlerinin, derslerinde öğretim stratejisi,yöntem ve teknik boyutunda `sunuş yoluyla, buluş yoluyla ve araştırma yoluylaöğretim stratejilerini ve bu stratejilerle ilişkili yöntem ve teknikleri kullandıklarıtespit edilmiştir. Ayrıca tercih edilen sınıf öğretmenleri mesleki gelişimleri içinkitap okudukları, hizmetiçi eğitim faaliyetlerine katıldıkları, eğitim sitelerinitakip ettikleri, meslektaşları ile bilgi alış verişinde bulunmaları araştırmanın birbaşka sonucudur. Bununla birlikte tercih edilen sınıf öğretmenlerinin mesleği ileilgili algılarını belirlemek amacıyla oluşturdukları metaforların; bireysel gelişimidestekleyen, yol gösterici, yenilikçi, bilgi kaynağı, fedakâr, şekillendirici, modelolan yedi kavramsal kategoride toplandığı sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Öğretmenlik Mesleği, Sınıf Öğretmeni, Öğretmen Rolleri,Öğretmenliğin Önemi The aim of this research is to determine the preferred classroomteachers; to determine the reasons for preference, educational practices,tests and teaching profession algorithms for personal and professionaldevelopment. The research was carried out in the phenomenology design,one of the qualitative research methods. The study group of the studyconsisted of 15 volunteer teachers whose students were determined by lotand 44 volunteer parents who were students in the class of these teachersworking in Onikişubat and Dulkadiroğlu districts of Kahramanmaraşprovince in the 2019-2020 academic year. A semi-structured interview formand an open-ended questionnaire form developed by the researcher wereused to collect data in the study. The data collection process took place in 10primary schools in three months. Content analysis was used to analyze thedata obtained from the participants at the end of the interviews.In the study, it was concluded that the preferred classroom teachersattend classes in a planned way, teach activity-based lessons, care about thesuccess of each student, make the necessary notifications to parents andstudents about the results of assessment, being experienced / competent,being disciplined, and being preferred. At the same time, the preferred classroom teachers have very good communication and cooperation skills,love their profession and students, interact positively with their students,and be altruistic, hardworking and compassionate. It was determined thatthe preferred classroom teachers used teaching strategies throughpresentation, discovery and research in terms of teaching strategy, methodand technique, and the methods and techniques associated with thesestrategies. In addition, the preferred classroom teachers read books fortheir professional development, participate in in-service training activities,follow educational sites, and exchange information with their colleagues isanother result of the research. However, the metaphors that preferredclassroom teachers created in order to determine their perceptions abouttheir profession; It is concluded that it is grouped under seven conceptualcategories that support individual development, guide, innovative, source ofinformation, altruistic, formative, and model.Keywords: Teaching Profession, Classroom Teacher, Teacher Roles,Importance of Teaching
Collections