The Effect of surface hardening with boriding on the wear resistance in x21ocr12 steel
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
OEM Aşınma, parçanın çeşitli etkiler ile madde kaybına uğraması olayıdır. Aşınan parça, titreşim,, yorulma mukavemetinde düşüş, daha fazla aşındırana gibi problemler meydana getirir. Bu gibi sebeplerden aşınan parçaların değiştirilmesi gerekir ki bu da iş, zarran. ve para kaybı dernektir. Birbirine göre izafî hareket eden makina parçalarında aşınıra kaçınılmazdır. Bu aşınma adhezyon, abrazyon, erozyon, korozyan, yenim, vs. gibi yollarla mey dana gelir. Yağlama,, uygun malzeme seçimi, yüzey sertleştirme, vs. işlemleri aşınmayı azaltır. Şorlama tezmo kimyasal bir ısıl işlem olup çeliklere, dökerse demirlere hatta demir olmayan metallere uygulanabilir. Borlama neticesi malzemenin yüzeyin de 22ÖÖ ¥SD!ne varan sertlikler elde edilir. Yüzeydeki bor tabakası hem sert hern de yüksek sıcaklıkta (SGO `C`ye kadar) stabildir. Bu çalışmada, 1.2080 (X21S Crî2î çeliği toz ortanda EKabor ile argon gazı altında bori anmış ve yüzeyde 1860 ?SD sertlik elde edilmiştir. Daha sonra aşınıra deneyleri sulu abrazyon şartı altında gerçekleştiriliş ve deney sonuçlarından borlarnaş numunelerin aşınma dayanımının, su verilmiş C61S- 850 VSD) numunelerinkinden on kat daha fazla olduğu görülmüştür. âBSTEâCT Wear is the saterial loss of parts due to some effects. Morn parts causes secondary problems such as vibration, decrease of fatigue limit and accelerated wear etc. For these reasons, worn parts should be changed» that seans work and jaoney loss. The phenomenon is unavoidable in the machine parts which have relative actions. Wear has many types such as adhesion, abrasion, erosion, corrosion, and fretting etc. Lubrication, material selection and surface hardening will reduce wear. Boriding is the thermocheisical treatment which can be applied to steel, cast iron and even non-ferrous metals. After boriding 2200 HV hardness can be obtained in the surface layer. Boride layer is very higher and stable at high teaperature (up to 800 °C). In this study, 1.2080 (X210Crl2) steel was borided in powder aisture with EKabor under argon. I860 H? was obtained in the surface layer. Then, wear test was performed in wet abrasive condition. Test results showed that, the wear resistance of borided specimens is ten tiroes higher then quenched (610-850 K¥) specimens.
Collections