Dalgalı bir denizde, akıntı tesiri altında seyreden bir gemi etrafındaki sınır tabakanın incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Gemi İnşa Mühendisliği için en önemli konular arasında öncelikle, geminin çalışma ortamlarının da göz önünde bulundurulması ile formunun ve bu forma göre de direnç değerlerinin, dolayısıyla sevk gücünün belirlenmesi gelir. Dirençlerin hesaplanması için kullanılan günümüz yöntemleri, atmosferik şartlan sadece bir emniyet katsayısı şeklinde dikkate alarak hesaplama olanağı tanırlar. Ancak, gerçekte bu etkilerin mümkün olduğu kadar gerçeğe yakın değerler ile belirlenmesinin daha doğru olacağı açıktır. Bu çalışmada, seçilen bir örnek gemi için önce klasik hesaplama yöntemlerinden olan Holtrop-Mennen Yöntemi ile toplam direnç belirlenmiş, sonra rüzgar, akıntı ve kayma gerilmelerinden dolayı meydana gelen ek dirençler ayrı ayrı hesaplanarak, bu toplam direncin üzerine eklenmiştir. Böylece gemiye gerçekte etkili olan toplam direnç değerine daha dikkatli ve hassas yaklaşılmıştır. iv
Collections