Yeraltı metro istasyonlarının taşıyıcı sistem ve yapım yöntemlerinin karşılaştırmalı incelenmesi-İzmir metrosu örneğinde
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
IV ÖZET Bu tez kapsamında, metro istasyonlarının taşıyıcı sistemleri ve yapım yöntemlerinde kullanılan farklı metodlar irdelenmektedir. Metro sistemleri istasyon yapısı ve ulaşım hattı olarak iki ana guruba ayınlabilir. Metro sistemlerinin yer üstünde kullandıkları gabarisi ve yeraltında kullandıkları geniş hacim, üretimde yer alan yöntemlerin araştırılmasını gerekli kılmıştır. Hızlı kentsel büyüme ile ortaya çıkan en önemli sorunlarından biri de metropol içi ulaşımdır. Bu sorun ele alınmış ve bu anlamda bir tanım yapılmıştır. Tarihsel süreç içerisinde metro sistemlerinin gelişme nedenleri araştırılmış ve sürece etki eden faktörler belirlenmiştir. Bu noktadan itibaren, metro sistemlerinde uygulanılan taşıyıcı sistemler ve yapım yöntemleri konusuna geçilmiştir. Öncelikle; bu tip yapılarda uygulanılan taşıyıcı sistemler sınıflandırılmış ve yük durumu, malzeme, uygulanılabilirlik gibi kriterler eşliğinde incelenmiştir. Yapım yöntemleri konusunda, özellikle bu tip yapılarda önemli ölçüde yer alan endüstrileşmiş yapım yöntemlerine, ağırlık verilmiştir. Bir sonraki aşamada, yeraltı istasyonlarının önemli bir kısmını oluşturan ulaşım hatlarında uygulanan yapım yöntemleri incelenmiştir. Metro sistemlerinde, bu bölüme kadar anlatılan yapım yöntemleri ve kullanılan taşıyıcı sistemler göz önünde bulundurularak yurt dışı ve yurt içi örnekler analiz edilmiştir. Örnekler kullanılan strüktür sistemine göre sınıflandırılmış ve bir tablo halinde tüm istasyonlar incelenmiştir. Tabloda yer alan ana kriterler sırasıyle şöyledir; istasyonu projelendiren mimar, mühendis, nerede imal edildiği, strüktürelV yapısı (alt başlıkları ile malzeme vs..) boyutları ve yolcu kapasitesi gibi ana başlıklar altında toplanmıştır. Izmir ölçeğinde alınan belli örnekler eşliğinde, bu tez başlığı altında, gelişme bölümlerinde verilen bilgiler ışığında kullanılan yapım yöntemi, kalifiye işçi bulma zorunluluğu açısından irdelenmiştir. Sonuç olarak; yapıların hacmi, malzeme, faaliyetlerin yoğunluğu, teknoloji ve ekipman gibi kriterlere bağlı sonuçlar elde edilmiştir. VI ABSTRACT Under the scope of this thesis, the bearing systems and construction methods of Subway Stations are examined. Subway Systems can fall down into two main groups:. Station structure. Transportation line The maximum construction height on the ground and large volume beneath the ground used by Subway Systems, made it mandatory to investigate the methods used in production. One of the most important problems caused by quick residential progression is known as domestic transportation in metropolitans. This problem has been handled and the definition has been made regarding to this problem. Within the historical period, the development reasons of the subway systems have been examined and the effective factors have been indicated. From that point on, bearing systems and construction methods applied to Subway Systems have become the main focus. First of all: the bearing.systems applied to this type of constructions have been classified and investigated with the status of charge, material, applicability and these sort of accompanying criterias. Regarding to construction methods, the industrialized construction methods, which take place especially in this type of constructions, have been marked. In the next phase, the transportation lines, which happen to be the main part of Subway Systems, have been examined.vıı With respect to construction methods and bearing systems that have been mentioned, examples both in the land and abroad have been analyzed. The instances have been classified according to structure system and all of the stations have been examined within a table. The specifications, which take place in the table are:. The architecture in charge of project ® The engineer ® The origin of construction. Analysis of structure (With the subtitles, e.g. material). Dimensions and passenger capacity With the accompanying examples in the scale of Izmir, under the title of this thesis, with respect to the information given in the document, the construction method used has been examined regarding to the obligation of finding qualified workers. Certain conclusions have been obtained with respect to volume of the structure, material, density of the processes, technology and equipment criterias.
Collections