A modelling study on the lateral load capacity of steel-fiber concrete piles
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Hasar görmüş kazıklarla ilgili kayıtların, Kobe, Loma Pritea ve Marmara gibi önemli depremlerle artışı, dayanımı daha yüksek kazık ihtiyacım son yıllarda daha da güçlü bir şekilde hissettirmektedir.Bu çalışmanın amacı, çelik lifli beton kazıkların yatay yük altındaki davranışım araştırmak ve çelik lifli beton kazıklarla beton kazıklan deney performansı açısından karşılaştırmaktır. Lifli beton kazıkların yatay yük altındaki kapasitelerinin, model kazık çalışması ile araştırılması planlanmış olup, uygun bir deney sistemi oluşturulmuştur. Hazırlanmış olan beton karışım dizaym baz alınarak, 5 tipte olmak üzere, toplam 10 adet model kazık üretilmiştir. Hacimce oranı ve lif tipi; 1.5% (ZP305), 1.0% (ZP305),0.75% (ZP305) + 0.25% (micro fiber) olan çelik lifli üç adet ve beton olarak bir adet, farklı tiplerde dört adet model kazık deneyi gerçekleştirilmiştir.Geriye kalan kazıklar zaman sının nedeniyle ileriki çalışmalarda kullanılmak üzere aynlmıştır Kazık boyunca moment dağılımı ve kazık başı deformasyonlan olarak elde edilen deney sonuçlan, yapı zemin etkileşimi yaklaşımıyla değerlendirilmiştir.Bu çalışmada çelik lif kullanımının, kazığın mukavemet özelliklerini önemli bir şekilde etkilediği gözlemlenmiştir. Tasarlanmış olan model çalışmasının, arazide yapılacak olan çelik lifli beton kazık yükleme deneylerine sağlam bir temel oluşturacağı düşünülmektedir. Anahtar sözcükler: Beton kazıklar; Çelik lifli beton; Yatay yük; Model The need for more ductile piles has been strongly felt in recent years as the damaged pile documents increased following major earthquakes of Kobe, Loma Prieta and Marmara. The objective of this study was to investigate static lateral load behavior of SFRC piles and compare their test performance with that of the conventional concrete pile. A model pile study to investigate lateral load capacity of steel fiber concrete (SFRC) piles has been planned, and an appropriate testing system was constituted. According to mix design study, totally ten piles for five concrete types were prepared for testing. Tests were performed using four model piles each belonging to a different pile type; Concrete, by the volumetric fiber content of 1.5% (ZP305), 1.0% (ZP305), and 0.75% (ZP305) + 0.25% (micro fiber). Remained piles were spared for subsequent research studies due to time limitations. Test results such as moment distribution along the pile, and pile head deformation has been evaluated, and discussed by the soil-structure interaction approach. It was observed that addition of steel fibers improve the ductility of piles significantly. It was considered that the projected model tests would constitute a firm ground for future in-situ field pile loading tests of SFRC piles. Keywords: Concrete piles; Steel fiber reinforced concrete; Lateral load; Modeling
Collections