Quality function deployment (QFD) and using qfd in six sigma projects
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Kalite Fonksiyon Göçerimi(KFG) müsteri odaklı ürün, hizmet ve süreç tasarımındakullanılan yaygın bir kalite gelistirme teknigidir. KFG basitçe müsterilerin ?ne?istedigine ve bu istekleri organizasyonun ?nasıl? gerçeklestirebilecegine odaklanır.Altı Sigma programlarında KFG'ye oldukça fazla ihtiyaç duyulur. Altı Sigma 3,4DPMO seviyesine ulasmayı saglayacak pek çok istatistiksel araç kullanmaktadır.Bu çalısmada istatistiksel bakıs açısı yardımıyla müsterinin sesinin, önceliklerininanlasılması ve bulguların Altı Sigma DMAIC metodolojisini kullanan projeleredönüstürülmesi amaçlanmaktadır. zmir Çigli'de faaliyet gösteren ve anahtar priz serileriüreten bir fabrikada Altı Sigma Proje seçiminde KFG'den elde edilen bilginin kullanımıile ilgili bir uygulama yapılmıstır. Quality Function Deployment (QFD) is a well-known quality improvement techniquefor customer focused design of the products, services or the processes. QFD simplyfocuses on ?what? the customer wants and ?how? the organization will achieve this aim.QFD is a required method in many Six Sigma programs. Six Sigma is rich in statisticaltools to provide the accuracy necessary to achieve 3.4 DPMO levels of quality.In this study, vital role of QFD in improving the understanding of the voice of thecustomer, capturing customer priorities, and translating them into Six Sigma DMAICdirectives are involved by statistical perspective. A case study is held in a plant inTurkey to determine the following Six Sigma projects for a switch and socket series byusing the knowledge of provided by QFD process.
Collections