Failure analysis of pin-loaded composite plates
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, bir rondela ile ön yüklemeye maruz kalmış dairesel deliküzerindeki saplamayla ilişkilendirilmiş alüminyum-cam epoksi sandviç kompozitplakadaki hasar yükü ve hasar modunun araştırılmasıdır. Ön yüklemesiz deneylerdeplakanın deliği, rijit bir pim tarafından çekme yüküne maruz kalmıştır.Ön yükleme momenti (M), daire merkezinin plakanın sonuna uzaklığının (E/D)ve plaka genişliğinin; çapa oranları (W/D) sırasıyla; 0-3-6 Nm, 1 den 5'e kadar ve 2den 5'e kadar değiştirilmiştir. Nümerik ve deneysel çalışmalar sırasında yönlenmeaçısı ? sabit olarak 0o tutulmuştur. Hasar analizi hem sayısal hemde deneysel olarakyapılmıştır.Bu çalışmaların sonucunda hasar yükünün M, E/D, W/D oranlarının artışıylaarttığı ve M = 0-3-6 Nm, E/D = 2-3-4-5 ve W/D = 5 iken tam yatak gerilmesininoluştuğu gözlemlenmiştir. E/D = 1 durumunda tüm parametrelerde kayma hasarınınoluştuğu görülmüştür.Nümerik çalışma için Lusas 13.6 sonlu elemanlar analiz programı kullanılmıştır.Üç boyutlu sonlu elemanlar metodu baz alınmış, Hashin hasar kriteri kullanılarakmaksimum hasar yükü lineer olmayan analiz yöntemiyle belirlenmiştir.Hasar durumunda, kompozit plağın hasarlı nodlarındaki malzeme özellikleriindirgenmiştir.Standart testlerin yardımıyla kompozit malzemenin mekanik özellikleribelirlenmiştir.Karşılaştırmalar sonucunda nümerik ve deneysel çalışmaların sonuçlarında hasarmodu tam yatak gerilmesine yaklaştığında kabul edilebilir bir uyum görülmüştür. The aim of this study is to search the failure load, bearing strength and failuremode in an aluminum-glass epoxy sandwich composite plate subjected by a boltimpacted by a preload and washer on a circular hole. In experiments without apreload moment, the hole of the plate exposed to a traction force by a rigid pin.Parametric studies were performed by experiments to find the effects of jointgeometry and preload moment on the failure load and failure mode. The preloadmoment (M), end distance to diameter (E/D) and width to diameter ratios (W/D)changed from 0-3-6 Nm, 1 to 5 and 2 to 5 sequentially. During the numerical andexperimental study, orientation angle ? hold constant at 0 o. The failure analysis isperformed both numerically and experimentally.From the results of this study, it is observed that with increasing of M, E/D, W/Dthe bearing strength increases; and when M = 0-3-6 Nm, E/D = 2-3-4-5 and W/D = 5full bearing mode occurs. When E/D = 1 the failure mode is always Shear-out for allparameters.Lusas 13.6 finite element analysis program was used for numerical study. Threedimensional finite element method was taken as a base. Maximum failure load wasobtained with non-linear analysis and Hashin failure criteria was used.In the case of failure, appropriate properties of failure mode was reduced.By the help of standard tests, composite material?s mechanical properties weredetermined.From the comparison of the numerical and experimental studies sensibleagreement was seen between the results where full bearing mode observed.
Collections