Popüler kültür - mimarlık ilişkisinin turizm yapıları üzerinde incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Mimarlık-popüler kültür ilişkisi özellikle son 25 yılda öne çıkan ve mimarlıkgündeminde önemli yer tutan bir tartışma konusudur. Popüler kültür kavramı ?halkaait olan? ve genelin ortak beğenilerini yansıtan özelliği ve gündelik hayatın kültürüolmasıyla bir çeşit alt-kültür olarak adlandırılmaktaysa da arz-talep sonucu yaşamınher alanında etkinliğini sürdürmekte ve kendi kültürel tanımlarını, estetik değerlerinive iletişim dilini oluşturmaktadır.Postmodernizm düşüncesi popüler kültürün temellendiği noktalardan biridir.Özellikle mimariyle kurduğu ilişkide önemli yer tutar. Ancak popüler kültür veberaberinde gelişen tüketim kültürü postmodernizmin kendi değerlerini dedeğişikliğe uğratmıştır. Rejyonalizm, tarihselcilik gibi kavramlar tüketim kültürütarafından kullanılmış, kitsch olgusuyla iç içe geçmiştir.Turizm kavramının kendi içinde barındırdığı nesnelleşmeye ve pazarlanmayauygun özelliklerden dolayı popüler kültürle sıkı bir bağı vardır. Bu durum turizminmimari örgütlenmesinde de direkt etkili olmuştur. Ülkemizde son 25 yılın turizmyapılarına bakıldığında popüler kültürün, tüketim kültürünün gelişim süreçleri vepostmodern mimarlığın geçirdiği evrim kolaylıkla gözlemlenebilir. Otel, tatil köyüve butik otel yapıları süreç içersinde değişik şekillerde popülist değerleriyle öneçıkmışlardır.Anahtar sözcükler: Pop, popüler, popüler kültür, tüketim, tüketim kültürü, imaj,konsept, simgesellik, imge, postmodernizm, rejyonalizm (bölgeselcilik), tarihselcilik,historisizm, turizm, turist, kitsch. Architecture-popular culture relationship is especially appeared in late 25 year andbecame an important argument subject in archtiecture agenda. Popular cultureconcept is called a sub culture because that is a daily life culture has features like ?belong to public? and common shared tastes. However it survives and become activein every area in life as a result of supply and demand. It consitutes its own culturaldefinition, estetic values and communication language.Postmodernist idea is one of the base point of the popular culture. Especially it isso important in ralationship with architecture. But Popular culture and developingconsumption culture within has became changed postmodernism?s own values.Concepts like regionalism, historicism is used by consumption culture anddissolved inside of kitsch fact.Tourism concept has some specialities that is shelter in objectification andmarketing. So it is assembled very tight connection with popular culture. This facthas showed direct impacts on tourism architectural organization. We can easilyobserve evolution of popular culture, consumption culture developing processes andpostmodern architecture. Otel, holiday village and boutique otel buıldıngs areapperad in front with their populist values in different kinds.Keywords: Pop, popular, popular culture, consumption, consumption culture, image,concept, symbol, mental picture, postmodernism, regionalism, historicism, tourism,tourist, kitsch.
Collections