Elektrik tahrikli bir binek otomobilin ahrik sisteminin matematiksel modellenmesi ve simülasyonu
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Çalışmanın temelinde, tasarlanacak olan bir elektrikli araç için ihtiyaca uygun ve optimum yapı elemanlarının seçimi yapılarak taşıtın performans özellikleri belirlenmiştir. Tasarlanan araç, standart test çevrimlerine tabi tutularak, bir çevrim boyunca değişen temel özellikleri incelenmiştir. Teorik olarak elde edilen parametrelerle, uluslar arası literatürde geçerlilik kazanmış, hibrit ve elektrikli araçların analizinde yaygın olarak kullanılan ADVISOR programı kullanılarak elde edilen sonuçlar karşılaştırılmıştır. Bu sonuçlardan yola çıkarak, aracın enerji sarfiyatı ve sürüş menzili belirlenmiştir. This study based on choosing optimum parameters according to the needs and performance characteristics of the vehicle are determined for designed electric vehicle. The vehicle that designed, analyzed with standard drive cycles and main properties are examined during the cycle. Theoretically acquired parameters compared with the results of ADVISOR program that commonly used for hybrid and electric vehicle analyze in international literature. Based on these results, energy consumption and driving range of vehicle are determined.
Collections