Butik otel kavramının mimarlık - turizm ara kesitinde irdelenmesi: İzmir kent merkezindeki örnekler
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, gelişen ve değişen yaşam şartları ile birlikte oluşan yersizlik kavramı, butik oteller üzerine literatürdeki yetersiz tanımlamalar, dolayısıyla bunların sonucunda tasarlanan niteliksiz konaklama yapıları olmak üzere üç sorun üzerinden ele alınmıştır. Öncelikli olarak butik kavramında temellenen anlayışın farklı süreçlerde, farklı disiplinlerde hangi bağlamlar üzerinden kurgulandığı tartışılarak, butik otel tanımlamaları, hem genel olarak butiklik mantığı ile hem de literatür taramaları ile geniş bir çerçevede değerlendirilmiştir. Bu bağlamda, gerek yurtdışı gerekse Türkiye'deki birçok otel tasarım ve işletmeciliğinde idealde bir butik otelin barındırması gereken özelliklerden yalnızca birkaçına sahip olan konaklama yapılarının butik otel olarak adlandırılması önemli bir kavramsal tutarsızlık olarak gösterilebilmektedir. Ayrıca yurtdışında sıklıkla rastlanılan farklı butik otel tipolojilerine Türkiye'de de yer verilmeye başlanmasına rağmen bu otellerin tanımlamalarına literatürde henüz yer verilmediği görülmüştür. Mimarlık ve turizm ara kesitinde yer alan bu çalışmada getirilen yeni tanımlamalar göz önünde bulundurularak bu yapıların barındırması gereken özelliklerin netleştirilmesi, dolayısıyla turizm sektöründeki yanlış tanıtımlara engel olunup kullanıcıların bilinçli tercih yapmasını sağlamak, bu çalışmanın öncelikli hedeflerindedir. Çalışmanın sonucunda işletmecilerin ve kullanıcıların çelişkisiz tanımlamalar ile butik otel yaklaşımını benimsemesi ve doğru tercihler yapması beklenmektedir. Ayrıca netleştirilen tanımlamalar ile konaklama tesislerinin butik otel sınıflandırmasına dâhil olup olmadıkları daha tutarlı bir şekilde tespit edilebilecektir. This work discuss the three problems which are indecency notion composed with developing and changing lifestyles, inefficient descriptions about boutique hotels and consequently designed unqualified accomodation buildings. At first, boutique approach is emphasised in different periods and different disciplines in order to clarify the descriptions of the boutique hotels. In this context both in abroad and in domestic, many of the boutique hotel designs and boutique hotel managements have not all of the properties of boutique hotel, they have only some of them. This situation can show conceptional inconsistency of intitle the accomodation buildings as a boutique hotel. In addition, altough various boutique hotel types which have lots of examples in abroad are started to appear in Turkey, there is no description of the hotel types in tourism literature. This work is situated as an intersection of architecture and tourism which aims at reserving the qualification the boutique hotel by considering the new descriptions of the hotels, and this way provides the conscious choice of the consumers. As a result of this work, it is expected that both managers and customers adopt the boutique hotel approach and make the right choices with the help of consistent descriptions. Besides, one will able to identify if the accomodation buildings are included in boutique hotel classification or not more consistently with the clarified descriptions.
Collections