Quality of experience prediction model for mobile networks
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Hız uyarlaması video akış sürecinde ortaya çıkan verici ve alıcı olarak her iki taraf açısından da ortaklaşa uzlaşılması gereken genel bir problemdir. Tarafalar ortak bir hız uyarlaması sürecinde, örneğin yeniden bellekleme işlemini, aza indirmemesi gerekmektedir bu kavram bu çalışmada başla-dur olarak isimlendirilmektedir. Günümüzde videoların başla-dur hataları, KDK (Kullanıcı Deneyim Kalitesi)'i üzerinde diğer veri akış hataları yanında (bulanıklık, medya üzerindeki renk bozulması vb.) baskın bir etkiye sahiptir. Veri Akış hataları ileri hata düzeltme veya TCP/IP protokolü kullanılarak paket kayıplarına karşı akış kanallarının korunması ile önemli ölçüde önlenebilir. Bu çalışmada, Hız Uyarlaması Değişimleri kavramı tanıtılarak, video akış servislerin hız uyarlama yetkinliğinin artırılması hedeflenmiştir. Bu süreçte sentetik hata tipleri, hız değişimi yapılarak kontrollü dalgalanmalar sağlanmış ve başla-dur hatalarının azaltılması veya indirgenmesi hedeflenmiştir. Bazı video segmentleri üzerinde paramatrik olarak düşük oranda oynamak ile başla-dur hatalarına karşı daha iyi bir KDK sağlayacağının mümkün olacağı ileri sürülmüştür. Çalışmamızda, video yayın hizmeti ilerlemeli indirme tipi olacak şekilde 3GPP's MBMS (Çoklu Ortam Yayını Çoklu Yayın Hizmeti) ile tasarlamış olduğumuz ağ üzerinde en kötü senaryo göz önüne alınarak 2 dakikalık bir video üzerinde hız uyarlaması değiştirilerek denenmiştir. Çalışmamızın ve önerimizin doğruluğunu ispatlamak amacıyla farklı denekler üzerinde DSIS (Çift Uyarı Azalma Ölçeği) ve DSCS (Çift Uyarı Kıyaslama Ölçeği) kullanılarak nesnel ve öznel testler yapılmıştır. Elde ettiğimiz sonuçlar servislerdeki değişimlerin en kötü senaryo da bile hız uyarlamasında yapılan değişikliklerin kullanıcıları etkilemediğini göstermiştir. Rate adaptation is a general problem in streaming services where sending and receiving sides should compromise on a common rate, e.g. to minimize the re buffering failures, also called start-stop failures here. Currently, start-stop failure has the dominant effect on QoE (quality of experience) since the other types of streaming errors, such as blurring and color distortion of media frames, can be significantly avoided with the protection of the streaming channels against packet losses, e.g. using Forward Error Correction or TCP/IP protocol. In this work, the term Playing Rate Adaptation is introduced to further increase the rate adaptation capability of the streaming services by introducing a synthetic failure type, controlled fluctuations in playing rate, which in turns can reduce or eliminate the start-stop failures. Playing some video segments in negligible reduced rate is argued to provide better QoE than the start-stop failures that otherwise would be possible. As a case study, the streaming service is considered to be progressive downloading type over the 3GPP's MBMS (multimedia broadcast multicast service) as the underlying network and as worst case scenario the playing rate adaptation is applied to all frames of 2 minutes video. In order to prove the accuracy of the proposed model, objective and subjective study using DSIS (double stimulus impairment scale) and DSCS (double stimulus comparison scale) are provided. The results show that the playing rate adaptation even in worst case scenario increases the user satisfaction from the service.
Collections