Birbirleriyle iletişimli çevresel ortamlardaki trafik akım karakteristiklerinin modellenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bilim ve teknolojideki büyük gelişmeler sayesinde, trafik kazalarına yol açan en büyük unsur olan sürücü davranış hatalarını azaltmak amacıyla otomobil iş kolunda sürüş destek sistemleri ve araç yardımcıları gibi uygulamaların kullanımı artmaktadır. Çok yakın bir gelecekte de sürücüsüz araçların insan sürücülerle birlikte trafikte kendilerine yer edinmeleri ile birlikte yakıt, enerji ve zaman tasarrufu, daha hızlı, güvenilir ve konforlu sürüş gibi kazanımların elde edilmesi beklenmektedir.Bu tez kapsamında önümüzdeki on yıl içerisinde tüm dünyada önemli bir paya sahip olması beklenen sürücüsüz araçların, ülkemizde insan sürücülerle beraber trafiğe katılmaları durumunda karma trafik koşulları altında, birbirleriyle (V2V: vehicle to vehicle) ve altyapıyla (V2I: vehicle to infrastructure) iletişimli olup olmama durumlarına göre, ışıklı kavşak başarımına nasıl etki edebilecekleri üzerine incelemeler yapılmıştır.İnsan sürücülerinin davranışsal özellikleri (tepki süresi, hızlanma ve yavaşlama, vb.) saha çalışmalarından toplanan verilerden elde edilirken, sürücüsüz araçların özellikleri literatürdeki varsayımlar temelinde belirlenmiştir. Tüm bu verilerin birlikte kullanılmasıyla, farklı sürücü çeşitlerinin davranışları ve aynı koşullar altındaki sürücüsüz araçların hareketleri SIDRA TRIP programı kullanılarak karşılaştırılmıştır. Programın çıktıları kullanılarak üretilen farklı durumlar yardımıyla sürücüsüz araçlar için bir eşdeğer otomobil birimi elde edilmeye çalışılmıştır. Tez çalışması kapsamında sürücüsüz araçların katılabilecekleri karma trafik koşullarının tanımlanabildiği bir benzetim programı yazılmıştır. Program sayesinde sürücüsüz araçların birbirleriyle ve çevreleriyle iletişimde olup olmama durumlarına göre ışıklı kavşak başarımı üzerindeki etkileri incelenmiş ve sonuçlar gecikme değerleri açısından değerlendirilmiştir. In the foreseeable future, it is expected that autonomous vehicles will take their place in the traffic together with the human drivers and provide some advantagess such as saving fuel, energy and time, and faster, reliable and comfortable driving.In the course of this thesis, under mixed traffic conditions, according to their communication with each other (V2V: vehicle to vehicle) and with infrastructure (V2I: vehicle to infrastructure), the signalized intersection performance of autonomous vehicles is examined, without the assumption of if autonomous vehicles, which are expected to have a significant share in the world over the next 10 years, participate in traffic together with human drivers in our country.While the behavioral characteristics of human drivers (reaction time, acceleration etc.) are derived from data collected from field studies, the characteristics of autonomous vehicles are based on the assumptions in the literature. By using all these data together, the behavior of the different driver profiles and the movements of the autonomous vehicles under the same conditions were compared using the SIDRA TRIP program. With the help of different scenarios produced using the outputs of the program, an passanger car equivalence for autonomous vehicles was tried to be obtained. Within the scope of this thesis, a simulation software, in which the mixed traffic conditions -including autonomous vehicles- defined, was written. Thanks to the software, signalized intersection performance of autonomous vehicles is examined according to their communication with each other and infrastructure and the results are evaluated in terms of delay values.
Collections