8x8 zırhlı askeri taşıtlar için bağımsız süspansiyon sisteminin kinematik ve mekanik tasarımı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, 8x8 zırhlı askeri taşıtlar için bağımsız süspansiyon sisteminin kinematik ve mekanik tasarımı gerçekleştirilmiştir. Kinematik tasarımda 8x8 zırhlı aracın süspansiyon sisteminin çalışma hacmi içerisine yerleştirilebilecek mafsal noktaları belirlenmiştir. Taslak olarak belirlenen mafsal noktaları çeşitli süspansiyon tasarım kriterleri için değerlendirilmiş ve çift enine yön vericili bağımsız süspansiyon sisteminin kinematik tasarımı elde edilmiştir. Kinematik modelin, statik ve dinamik yükleme koşullarında simulasyonları gerçekleştirilmiş ve mafsal kuvvetleri elde edilmiştir. Mekanik tasarım için taslak model oluşturulmuş ve kütle azaltımı için topoloji optimizasyonu modeli, Hypermesh sonlu elemanlar programında kurulmuştur. Belirlenen statik yükleme koşulları için topolojik optimizasyonu gerçekleştirilmiş ve maksimum rijitliğe ve minimum ağırlığa sahip olacak tasarımlar elde edilmiştir. Optimizasyonu gerçekleştirilen tasarımlar, iyileştirilerek çeşitli statik yükleme senaryoları ile Ansys Workbench sonlu elemanlar programında analiz edilmiştir. Süspansiyon sistemi yol koşullarında tekrarlı yüklemelere maruz kaldığından dolayı, tasarımı gerçekleştirilen parçalar yorulma analizleri ile Ansys nCode programında değerlendirilmiştir. Belirlenen tasarım kriterlerine uygun bağımsız süspansiyon sistemi, 8x8 askeri zırhlı personel taşıyıcı için tasarlanmıştır. In this thesis, kinematic and mechanical design of independent suspension system for 8x8 armoured military vehicles was carried out. In the kinematic design, the hard points that can be placed in the working volume of the suspension system of the vehicle are determined. Hard points are evaluated for various suspension design criteria and kinematic design of double wishbone suspension system is obtained. Kinematic simulations under static and dynamic loading conditions is performed and the joint forces are obtained. After the draft model of parts were created, the topology optimization model for mass reduction is created in the Altair Hyperworks finite element program. Topological optimizations are performed for the specified loading conditions and a design with maximum rigidity and minimum weight is obtained. The design is improved and analyzed in the Ansys Workbench finite element program with various static loading scenarios. Since the suspension system iss subjected to repeated loads under road conditions, the designed parts are evaluated by fatigue analysis in the Ansys nCode program. Finally, design of an 8x8 armored personnel carrier vehicle independent suspension system is obtained.
Collections