İngilizce öğretiminde testler ve değerlendirilmeleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
.- '171 -...... - ÖZET Bu teşde Milli Eğitim Senelik ve Spor Bakanlığına baflı resmi orta- -okul ye liselerdeki gelinme testlerini ele aldık »Bu testlerin ortaya konmasında temel kaynak 1747 sayılı Tebliğler Dergisi*nde yayımlanan Yabancı Dil Programının `Amaçlar` bölümünde açıklanan humuslar gözönû- no alınmıştır»Yaptığımız uygulamalarda gözlemlediğimiz eksikliklerin basıları Bunlardır. i.Testî er ya çok kolay ya da çok sor oluyor. 2.Kolay olan testlerin maddeleri, öğrencilerin ders ve alıştırma ki¬ taplarından olduğu gibi alınıyor. ; 3.Daha çok bilgi düzeyinde ölçme yapıl ıyo-« 4=Test sonuçlarından elde ettiğimiz bulgulara göre, ortaokul ö§ren-. çilerinin yabancı dil öğrenimine daha yatkın ve yetenekli olduklarını? lise! öğrencilerinin ise, bu yeteneklerini zaman içinde kaybettiklerini * ı l ve yabancı dile kar^ı ilgilerinin giderek azaldığını gözledik. '.. ı 5»Bunda da en büyük etkenin adı geçen okullarımızın çoğunda yabancı dil laboratuvarlarının olmayışı,, olanlarda bil® yabancı dil öğretimin¬ de testlerin önemi ve değerlendirilmesinin bilinmemesinden kaynaklan¬ dığı anlatılmıştır..-../'......`..,. 6.Halbuki., yabanca, dil Öğretiminin amaçları 4 haziran 1973 tarih ve 1747 saylı Tebliğler Dergisinde $öyle belirtilmiştir» a.öğrenmekte oldukları yabancı dili normal hazla konuşulduğunda an-.:.>' layabilme,'.'...-.,.'». : b.anlaşıl ir bir. şekilde köhusabi.lme, c.kolaylıkla okumak ve okuduğunu anlamak, d»düşündüklerini yazı ile ifade edebilme yeteneğini kazandırmak ve e.öğrendikleri dili okuldan sonra da kendi kendilerine geliştirme güç V© ist©§ini kazandırarak gerek ileriki çalınmaları yönünden gerek turizm ve uluslararası ilişkiler yönünden yurdumuza yarar11 birer ele¬ man olarak yetinmelerine yardım etmektir.- 172 - 7. Test uygulamalara yapılmadığından, öğrencilerin hangi noktalarda eksik ve başarısız oldukları bilinemiyor, dil öğretimi de her öğretme nin kendi bilgi, yöntem v© yeteneğine bırakılıyor» Netice olarak* he pimi sin cok iyi bildiği gibi liseyi bitiren gençlerimiz yabancı dili konuşamıyorlar. ?'' YAR8Î İngilizce öğretiminde testler ve değerlendirilmesi konusunda hasır lanan bu arattırma, hedef alarak Milli Eğitim Senelik ve Spor Bakanlı ğına bağlı resmi ortaokul ve liselerdeki ingilizce öğretimi sonuçları nı istatistik! veriler halinde saptamak ve geleceğe yönelik önerilerde bulunmak için düzenlenmiştir» Elde edilen bulgular sonunda, yabancı dil öğretim amaçları her okul- dit ve hattâ her öğretmende -farklılık göstermiştir. Her ne kadar Milli Eğitim Senelik ve Spor Bakanlığı Talim-Terbiye Kurulunun kabul edib, önerdiği ve halen uygulanan aynı komisyon kitapları olmasına rağmen, öğretimin sonuçları sübjektif verilere dayandığı, öğrencilerin yabancı dil öğreniminde hangi noktalarda güçlük çektikleri ve problemlerinin n^ler olduğu bilinip ölçülemedifinden, yabancı dil öğretimi öğrenciler ürerinde olumsuz ve neticesiz sonuçlar verdiği ve bu okullardan mezun,an öğrencilerin büyük bölümü yabancı dili anlayıp-konusamadığı bilin mektedir.
Collections