Türk Halk musikisinin tartımsal ve düzümsel yapısına dizgesel bir yaklaşım
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
- 13-7 - ÖZET Yurdumuzda oldukça yaygın olarak yaratılan, seslendirilen ve kültürümüzün, halk sanatımızın önemli yapı taşlarından biri olan Türk Halk Müziğinin henüz çözüaılenememiŞy eksik kalmış bir çok sorununun olduğu bilinmektedir. TEM tar tınıları da bu sorun lardan biridir`Bu konuda bundan yirmiyedi yıl önce Muzaffer* Sarısözen ilk ve geniş çalışmasını yapmış 9 THM `de toplam on- altı değişik tartımın varlığını saptamış ve `Türk Halk Musiki si Usulleri` başlıklı kitabını yayınlamıştır «Aradan geçen yıl lar içerisinde yapılan derlemelerde Sarısözen- in saptadığı tar- tımların dışında başka tartımlarda ezgiler derlenmiş ve nota ya alınarak yayınlanmıştır «.Biz çalışmamızda; özellikle doğruya en yakın bulduğumuz TRT THM Nota yayınlarından üçbini aşkın sözlü ve yüzaltmış çalgısal ezgiyi inceleyerek THM 'de toplam yirmi s ekiz değişik tartımsal yapının olduğunu saptadık.Eşit uzunlukta kümelerden bireşen tart imlan ( Örn: 2/4 f 3/4,4/4 vb,) DÜZGÜN, eşit uzunlukta olmayan kümelerden bireşen tartımları- da AKSAK olarak adlandırarak THM Tar tınılarını iki bölümde in celeyerek örneklerle açıklamaya çalıştık.
Collections