Manisa İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi`nde yabancı dil (İngilizce) öğrenimi ve öğretimi sorunları, çözümler ve öneriler
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
IV ÖZET Bu çalışmadaki amacımız, yabancı dili ortak zorunlu dersler kapsamında vermekte olan Celal Bayar Üniversitesi, İktisadi ve idari Bilimler Fakültesi'nde ve aynı statüdeki diğer yükseköğretim kurumlarında çok ciddi boyutlarda yaşanan `yabancı dil sorunu`nu irdelemek ve öğrencilerin soruna yaklaşımlarını belirleyerek özellikle fakültemiz için bir `model` önermektir. Manisa iktisadi ve idari Bilimler Fakültesi'nde yabancı dilleri ingilizce olan birinci sınıf öğrendlerinin yabancı dile olan tutumlarını belirlemek amacıyla neredeyse tamamına, açık uçlu, kapalı uçlu ve çoktan seçmeli sorulardan oluşan bir anket uygulandı. Örnekleme giren öğrencilerin hemen hemen tamamı (% 93) yabancı dilin gerekli liğinin farkında olup, büyük çoğunluğu fakültemizdeki bugünkü yabancı dil uygulamasını onaylamadığını vurgulamıştır. Öğrencilerin tamamı ( % 94.16) bir öğretim yılı `yabancı dil hazırlık sınıfı`nın çözüm olabileceğini belirtmektedir. Biz de çözümü, öncesi ve sonrası çok iyi planlanmış, yoğunluğu olan, amaca yönelik bir yabancı dil hazırlık uygulamasında görüyoruz. Hazırlık sonrası öğretim dili Türkçe olmalı ama, öğrencilerin yabancı dil çalışmalarını sürdürebilmeleri için onlara uğraş alanı öğretim üyeleri tarafından ingilizce kaynaklardan ödevler verilmeli ve Türkçe çevirileri istenmelidir. Böyle bir uygulamanın çok boyutlu yararlan olacaktır. Kısaca özetlemek gerekirse; bir taraftan öğrencinin kendi uğraş alanında sözcük dağarcığı gelişecek, öte yandan ya bancı dilde literatür taramak suretiyle konusunda uzmanlaşacak, en önemlisi de, kendi anadilini ikinci plana itmeden onu da geliştirmiş olacaktır. Yükseköğretim kurumlarındaki anabilim dallan öğretim üyeleri ile varsa yabancı dil bölümleri, yoksa yabancı dil öğreticileri arasındaki sıkı bir işbirliği, gidilip de hedefe bir türlü ulaşılamayan yabancı dil yolundaki katedilmesi gereken ilk kilometre taşıdır. ABSTRACT Our main aim in this study is to discuss the `question of foreign language` which exists in serious dimensions at the Faculty of Economic and Adminstrative Sciences (ÜBF), Celal Bayar University, Manisa and the other higher education institutes where Engilish has been taught as ` Service Engilish ` (Compulsory). Besides, we intend suggesting a model especially for our faculty by defining the students' approaches against the question mentioned above. A questionnarie composed of open ended, closed ended and multiple choice ques tions has been applied to nearly all freshmen whose foreign language is English at the faculty with the aim of defining their attitudes against foreign language (English). Almost all students (93 per cent) have been aware of the necessity of foreign lan guage and the great majority of them have quoted their disapproval in connection with today's foreign language practice at our faculty. Nearly all of the students (94.16 per cent) have emphasized that` a foreign language preparatory class` with the duration of one academic year could be the best solu tion. We ourselves believe that only `a foreign language preparatory class` which is well organized, directed to the target, and has density of foreign language courses could solve the known problem. The teaching language after preparatory class should be in Turkish. But the students should be given homework from original sources and they should be wanted to translate them from English to Turkish by academic teaching staff from occupation field. In this way, the students will be able to pursue their language studies. It is obvious that a practice like this will supply various uses. If it is summed up in short: On one hand, the field vocabulary of the student will enlarge, on the other hand,VI he will specialize in his subject by researching literature in English and the most impor tant, he will improve his own `native language` without pushing it back. Of course, a strong cooperation among the academic teaching staff of occupation field in higer education institutes and if exists, foreign language departments, if does not, language teachers themselves is the first kilometer stone which has to be covered on the foreign language path.
Collections