The Communicative approach and to what extent it is applicable at the department of tourism administration and hotel management in Aydın Türkiye: An evaluation through testing a research study
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
IV. ÖZET (Summary) Aydın Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksek Okulunda ingilizce öğretiminde 'iletişimci' yöntemin ne derece başarılı olup olamayacağını saptamaya yönelik olan tez çalışmamda karşı karşıya kaldığım ilk husus 'iletişimci' yaklaşımın diğer yabancı dil okutmanları tarafından pek iyi bilinmediği konusuydu. 'iletişimci' yöntemin okulumuzda etkili olacağına inandığım için hem öğrencilerimiz hem de diğer yabancı dil okutmanı arkadaşlarımız ile birlikte çalışarak dil eğitiminde okulumuzda ne gibi önemli sorunların rol oynadığını saptamak amacıyla kollektif bir çalışma yaptık. Temel hatlarıyla sorunlarımızı iki kategoride inceledik: 1 -Öğrencilerin dil öğretiminde karşılaştıkları zorluklar, (bunlar anket yanıtlarının değerlendirilmesinde sırasıyla belirtilmiştir.) 2-Yabancı dil okutmanlarının sınıf içinde karşılaştıkları zorluklar ve mesleki açıdan duydukları endişeler, olarak özetlenebilir. Tezimde 'iletişimci' yöntemi detaylı olarak inceleyip, bizlerin dil öğrenimi ve öğretiminde karşı karşıya kaldığımız problemlere nasıl bir açıklık kazandırdığı üzerinde durdum. Bu yöntem diğer teori ve metodlara göre daha humanist bir öze sahiptir, çünkü amaç bir dili Öğrenenleri ilgi ve yeteneklerine göre ayırıp onlara ilgi duyduğu alanlarda diğer alanlara nazaran daha etkin bir performans kazandırmayı hedeflemektedir. Yabancı dil okutmanları olarak hem devletten hem de okul idaresinden daha fazla imkanlar ümit ediyoruz. Mesleğimiz ile ilgili olan her türlü gelişmeyi gerek yurtiçi gerekse yurt dışındaki seminer ve kurslara devam ederek izlemek ve de bunları meslek yaşantımızda uygulayabilmek en büyük amacımızdır. İpek UYGUR 88 VIII. SUMMARY (Özet) The first major factor, which I faced while I was studying on to what extent the use of communicative Methodology would be successful at the department of Tourism Administration and Hotel Management, was that the Communicative Approach was not known well by the other foreign language teachers working at the same department. Believing in the idea that the 'Communicative' Methodology would be effective at the department, I, the students and all the language teachers at the department did a collective work to define the problems which have important roles in the foreign language learning and teaching. Basicly, we studied our problems in two categories: 1) The difficulties that students have in foreign language learning. (These are listed successively in the results of the questionnaire.) 2) The difficulties which foreign language teachers have in the classroom and their worries about their careers. In my thesis I gave a detailed account of the Communicative Methodology and focused on its suggestions to the problems of language teaching and learning which we have. This approach has a more humanistic origin in comparison with the other teaching methods or with theories because its aim is to analyse the learner according to his needs and interests and make him more proficient in this field in comparison with the other fields. As foreign language teachers, we expect more facilities both from the Turkish government and the Management of our school. We would like to follow each development related to our teaching profession both in Türkiye and abroad, and be able to apply them in our teaching life. ipek UYGUR 87
Collections