1986-lise müzik dersi öğretim programının Ege bölgesinde görevli müzik öğretmenlerinin görüşlerine ve çağdaş program geliştirme ilkelerine göre değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu araştırma 1986-Lise Müzik Dersi Öğretim Programını Ege Bölge sinde görevli müzik öğretmenlerinin görüşlerine Ye çağdaş program geliştirme ilkelerine göre değerlendirmek ve bu yolla bu tür programların geliştirilmesine katkıda bulunmak amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini 1992-1993 öğretim yılında Afyon Aydın, Denizli, İzmir, Kütahya, Manisa, Muğla, Uşak illerinin genel liseleri ile anadolu ve fen liselerinde görevli müzik öğretmenleri oluşturmak tadır. Söz konusu araştırma durum saptamaya yönelik betimsel bir araştırma olup, verilerin bir bölümü anket yoluyla toplanmış, bir bölümü de kaynak tarama ve program çözümleme yoluyla elde edilmiştir. Verilerin işlenmesinde ve istatistiksel çözümlenmesinde frekans ve yüzde ile khi-kare testi kullanılmıştır. Programın değerlendirilmesinde öğretmenlerin program hakkındaki görüşlerine bakılmış, çağdaş program geliştirme ilkeleri ölçüt alınmıştır. Elde edilen bulgular ve yorumlan sonucunda müzik öğretmenlerinin 1986-4a.se Müzik Dersi Öğretim Programının `hazırlama evresi`nde, bir programda olması gereken ana öğeler olan `hedefler, hedef davranışlar, içerik, öğretme-öğrenme durumları, sınama-ölçme durumları ve değerlendirme etkinliklerini bütünüyle kapsamadığı, programda bu öğelere açık-seçik ve sistematik bir biçimde yer verilmediği görüşünde oldukları ortaya çıkmaktadır. Hazırlanan programın `deneme-uygulama`, `değerlendirme`, `düzeltme- iyileştirme` evrelerinden geçirilmediği, müzik öğretmenleri, müzik müfettişleri, program geliştirme uzmanları, ölçme-değerlendirme uzmanları, eğitim psikolojisi, eğitim, felsefesi ve eğitim sosyolojisi uzmanlarının yer aldığı yeterli sayıda ve nitelikle üyelerden oluşan bir `Müzik Eğitiminde Program Geliştirme Kumlu` tarafından geliştirilmediği edinilen bilgilerden ve incelenen belgelerden anlaşılmakta ve bu durum öğretmen görüşleri tarafından da desteklenmektedir.
Collections