Show simple item record

dc.contributor.advisorSongün, Recep
dc.contributor.authorSabuncuoğlu, Osman
dc.date.accessioned2021-05-01T14:09:00Z
dc.date.available2021-05-01T14:09:00Z
dc.date.submitted1994
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/557364
dc.description.abstractÖZET Bazı yabancı dil öğrenenlerin aynı şartlar altında diğerlerinden neden daha başarılı olduğu sorusu yıllardan beri kafamızı karıştırmaktadır.- Bir taraftan, bazıları dil kabiliyeti, zeka veya kavramsal becerilerin daha önemli olduğunu iddia ederken, öte yandan diğerleri de psikolojik, sosyolojik, çevre, ekonomik ve biyolojik faktörlerin daha önemli olduğunu vurgulamışlardır. Yabancı dil öğrenenlerin başarısını etkileyen his, davranış, motivasyon, kişilik ve değer yargıları gibi psikolojik etkenlerin önemini görmemek imkansızdır. Bu psikolojik faktörler, ülkemizdeki yabancı dil öğrenimini ve öğretimini de büyük ölçüde etkilemektedir. Türkiye'deki yabancı dil öğrenimi ve öğretimindeki başarı ve başarısızlığın dayandığı ana sebeplerin başında öğrenci, öğretmen, aile, çevre ve yabancı dil öğretim politikası gelmektedir. Öğrencinin dil öğrenimindeki başarısını` etkileyen olumsuz psikolojik etkenleri yenebileceği bir atmosfer maalesef yaratılmamıştır. Öğrencinin dil öğrenimine karşı olan tavrı olumsuz yöndedir ve işin bilincinde değildir. Bunun sonucunda, motivasyon eksikliği vardır. Yabancı dil öğretmenleri de, dünyadaki gelişmelere ayak uyduracak biçimde eğitilmemektedir. Dil öğrenimi ve öğretiminde psikolojinin yeri henüz anlaşılmamıştır. Günümüz dünyasında en geçerli öğretmen `a reflective teacher` modeli, yabancı dil öğretmenleri tarafından benimsenmelidir. Ülkemizde yabancı dil öğrenimi gören öğrencilerin başarısını etkileyen diğer faktörler ise, aile ve çevredir. Öğrenci ve onunailesinin eğitim birikimi, sosyal durumu, yaşı, cinsiyeti, yaşadığı yer ve çevre, başarı ve başarısızlıkta büyük bir yer tutmaktadır. Türkiye'deki yabancı dil öğretim politikası yeniden gözden geçirilmelidir. Uzun vadeli ve politik baskılardan uzak bir yol izlenmelidir.
dc.description.abstracten_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDilbilimtr_TR
dc.subjectLinguisticsen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleYabancı dil öğrenmenin psikolojik dayanakları: Türkiye ortamında öğretmen ve öğrencilere etkileri
dc.title.alternativePsychological bases of learning a foreign language and its effects on teachers and students in Turkey
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmLanguage teaching
dc.subject.ytmLinguistics
dc.subject.ytmPsychological effect
dc.subject.ytmTurkey
dc.subject.ytmStudents
dc.subject.ytmSuccess evaluation
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.identifier.yokid36728
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityDOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid36728
dc.description.pages237
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess