Show simple item record

dc.contributor.advisor(Açıkgöz), Kamile Ün
dc.contributor.authorKocabaş, Ayfer
dc.date.accessioned2021-05-01T14:08:24Z
dc.date.available2021-05-01T14:08:24Z
dc.date.submitted1995
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/557190
dc.description.abstractÖZET Bu araştırma `İşbirlikli Öğrenmenin Blokflüt Öğretimi ve Öğrenme Stratejileri Üzerindeki Etkilerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini İzmir-Dokuz Eylül Ortaokulu Orta-I. sınıfında 1994-1995 öğretim yılı birinci döneminde okumakta olan 155 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmada iki deney, iki kontrol grubu kullanılmış olup işbirlikli öğrenme tekniklerinden Birleştirme-I 01 nolu deney grubuna, Birlikte Öğrenme 02 nolu deney grubuna, halen kullanılmakta olan öğrenme tekniklerinden Ezginin Tanımından Yola Çıkılarak Öğretimi Tekniği 03 nolu kontrol grubuna, Bütün-Parça-Bütün Tekniği 04 nolu kontrol grubuna uygulanmıştır. Araştırma verileri geçerlik ve güvenirlik çalışmaları yapılmış olan a) müziğe ilişkin tutum ölçeği b) müziksel alan bilgi testi c) blokflüt çalma becerileri gözlem formu d) müziği öğrenme stratejileri ölçeği ile toplanmıştır. Kontrol gruplu ön-test, son-test deseninin uygulandığı araştırmada araştırmanın ilk ve son haftasında `müziğe ilişkin tutum ölçeği`, `müziksel alan bilgi testi`, altıncı haftada `müziği öğrenme stratejileri ölçeği`, en son haftada `blokflüt çalma becerileri gözlem formu` kullanılarak veriler elde edilmiştir. Grupların karşılaştırılmasında tek yönlü varyans çözümlemesi, iki yönlü varyans çözümlemesi, kovaryans çözümlemesi, Scheffe testi, t-testi ve Mann-Whitney U testi kullanılmıştır. Elde edilen bulgular sonucunda işbirlikli öğrenme tekniklerinin öğrencilerin müziğe ilişkin tutumları, müziksel alan bilgileri, müziği öğrenme stratejileri ve blokflüt çalma becerileri üzerinde geleneksel öğrenme tekniklerinden anlamlı derecede olumlu yönde etkili olduğu görülmüş olup kız ve erkek öğrenciler arasında anlamlı farklılık bulunamamıştır. 111
dc.description.abstractABSTRACT This study has been carried out to find out `Effects of Cooperative Learning on Recorder Teaching and Learning Strategies`, subjects were 155 6th graders from, Dokuz Eylül Junior High School, İZMİR. Groups were randomly assigned to one of the following conditions: a) Jigsaw-I b) Learning Together c) Starting out by Tune Scaling d) Whole- Piece- Whole. Scale of Attitudes towards Music, Achievement Test, Scale of Music Learning Strategies, Recorder Playing Skills Observation Form were used in data collection. Analysis of Variance, Analysis of Covariance, Scheffe test, t-test and Mann-Whitney U tests were employed. The results of this study, indicate that cooperative learning techniques are significantly more effective on the attitudes of the students towards music, musical knowledge, music learning strategies and recorder playing skills, than traditional techniques, and those effects do not differ according to student gender. IVen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleİşbirlikli öğrenmenin blokflüt öğretimi ve öğrenme stratejileri üzerindeki etkileri
dc.title.alternativeThe effects of cooperative learning on recorder teaching and learning strategies
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmRecorder
dc.subject.ytmMusical instruments
dc.subject.ytmLearning methods
dc.subject.ytmCooperative learning
dc.subject.ytmMusic education
dc.identifier.yokid41362
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityDOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid41362
dc.description.pages146
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess