The Investigation of the comparision of computer-assisted English language learning and teacher-centered English language learning
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET BİLGİSAYAR DESTEKLİ İNGİLİZCE Ö?RETİMİ İLE Ö?RETMEN MERKEZLİ İNGİLİZCE Ö?RETİMİ YAPAN LİSE MODELLERİNİN KARŞDLAŞTTRMALI İNCELENMESİ Yapılan araştırmanın amacı bilgisayar destekli yabancı dil eğitiminin nasıl yapıldığı, olumlu yönleri, olumsuz yönleri ve eğitim sistemine kazandırdıklarını incelemek ve değerlendirmektir. Araştırma için seçilen okullar Özel İzmir Lisesi ve Kiraz Hüseyin San Çok Programlı Lisesidir. Araştırma her iki okulunda Lise 1, Lise 2 ve Lise 3 sınıflarında 1995-1996 öğretim yılı boyunca sürdürülmüştür. Bilgisayar öğrencilere İngilizce ile ilgili okuma, dinlediğini anlama, konuşma, yazma ve kelime öğretimi konularında her türlü hizmeti verir. Detaya girilmemiş, ana hatlarıyla belirlenmiş gramer konulan, resimler, renkli ekran, karikatürler, istenildiği kadar konulan veya örnekleri tekrar etme öğrencilerin motivasyonunu ve ilgilerim arttırır. Bilgisayar öğrencilere doğruya ulaşana kadar deneme şansı verir, öğrenci doğruya kendi çabası ile ulaşır. Doğal olarak öğretmen merkezli eğitimde dersler öğretmen merkezli olmaktadır. Öğretmen derste öğrenciden daha aktif bir rol oynamaktadır, öğrenciler derslerde yüksek motivasyona sahip değildirler. Yaratıcılıklarını, ilgilerini, becerilerini ve isteklerini sınıftaki derslerinde yeterli ölçüde kullanıp geliştirememektedirler. Derslerde gerekli verim alınamamaktadır. Verilen ikili çalışmalar ve grup çalışmaları ile öğrencilerin birlikte öğrenmeleri ve birbirlerine öğretmeleri sağlanmaya çalışılmaktadır. Renkli resimler ve gerçek objeler ile ders daha ilginç bir hale getirilmeye çalışılmaktadır. mBu aktiviteler gene de öğretmeni daha aktif bir rol oynamaktan kurtaramamaktadır. öğrencilerin dili öğrenme ve kullanma yetileri yeterince gelişememektedir. Sonuç olarak, bilgisayar öğrenimin kalitesini arttırmaktadır. Öğrenciler daha aktif, başarılı, üretici ve yaratıcı oluyorlar. IV SUMMARY THE INVESTIGATION OF COMPUTER-ASSISTED ENGLISH LANGUAGE LEARNING AND TEACHER-CENTERED ENGLISH LANGUAGE LEARNING The aim of this research is to indicate how computer-assisted language learning is used, acquired to the education system. The research has been carried out in Izmir College and Kiraz Hüseyin San Çok Programlı Lisesi. The research is applied on Lise 1, Lise 2 and Lise 3 students in both schools totally 1995-1996 education period. Computer serves learners in reading, listening, speaking, writing and in vocabulary learning. Grammar is not given in details, it is given with main points. Cartoons, pictures, colorful screen and the repetition of the subjects or examples as much as they want motivate the learners. Naturally, in teacher-centered language learning lessons are teacher-centered. Teacher is more active than the learners. The learners are not highly motivated. The improvement of their creativities, skills and interests is not sufficient Lessons are not fruitful. In pair-work and group work learners learn themselves and teach each other. Real objects and pictures are also used to make the lessons more interesting. Unfortunately, these activities cannot change the active role of the teacher in the lessons. The learning and usage of language do not improve effectively.As a result, computer increases the quality of education. The learners are more active, successful, productive and creative. VI
Collections