İç Anadolu Bölgesi turistik arz kaynaklarının dış turizm talebine etkileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tezin amacı, İç Anadolu bölgesinin turistik arzının analizi ve dış turizm talebine etkilerinin araştırılmasıdır. Bir ülke, bölge veya yörenin turizm arz kaynakları dış turizm talebini etkileyen en önemli faktörlerindendir. Ülkemiz turizminin çeşitlenerek bütün yıla yayılması çalışmalarında İç Anadolu bölgesinin yadsınamaz bir etkinliği vardır. Tez, üç bölümden oluşmaktadır. Tezin birinci bölümünde; turizm piyasası, turizm arz ve turizm talebi konularına kavramsal yaklaşımda bulunulmuştur. Tezin ikinci bölümü iki kısımda incelenmiştir. Birinci kısımda; bölgenin arz yönünden analizi yapılmaya çalışılmıştır. İkinci kısımda da bölgeye yönelik dış turizm talebinin genel özellikleri irdelenmiştir. Son bölümde ise, dış turizm talebinin genel özelliklerine göre etkili olabilecek arz varlıkları üzerinde durulmuştur. Bölgedeki turistik faaliyetlerin canlandırılması için, geliştirilmesi gereken turizm çeşitlerine değinilmiştir. Bu bölümde bölgeye gelen turistlere uygulanan anket sonuçları değerlendirerek, bölgedeki arz kaynaklarının dış talebi nasıl etkilediği sorusuna yanıt aranmıştır. The purpose of this thesis is to analyse the touristic supply of Central Anatolia and to determine its effects over foreign tourism demand. The touristic supply sources at a country, region or an area is one of the most important factors affecting the foreing tourism demand. It's the undeniable effectiveness of Central Anatolian factors which has a big role in the variation of the tourism of Turkey. This thesis is composed of three chapters. In the first chapter; a conceptual approach is done on the subjects of the touristic market, touristic supply and demand. The second chapter is in two ways. In the first one it's tried to analyse the region from the point of demand. In the latter it's tried to analyse the general characteristics of the foreign tourism in that region. In the last chapter, the supply which can be effective according to the general characteristics of foreing tourism demand are discussed. The touristic values to be developed are pointed out to enliven the touristic the supply sources affect the foreing demand by evaluating the results of polls taken over the tourists coming to the region.
Collections