Entegre bir tekstil işletmesinde sistem analizi uygulamaları üzerine bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET: Birçok sektörde olduğu gibi tekstil sektöründe de değişen müşteri beklentileri ile birlikte, pazarda fiyat kadar kalite, ürün çeşitliliği ve hızlı teslimat önem kazanmıştır. Sektörde ayakta kalabilmenin ve sürekliliğin marka yaratmaya kadar varan bir seri stratejik hedefle gerçekleşebileceği görülmektedir. Bu hedeflerin gerçekleşmesi için planlı bir şekilde satın almadan satışa, kalite ve ürün standardizasyonundan maliyetlendirmeye kadar sistem alt yapı çalışmaları oluşturularak yeniden yapılanma faaliyetlerinin başlatılması gerekmektedir. Bu çalışmada değişen rekabet koşullarına uyum sağlayabilmek amacı ile yeniden yapılanma faaliyetleri başlatan entegre bir tekstil işletmesinin seçtiği küçük şirketlere bölünerek ayrı kar merkezleri oluşturma modeli ele alınmış, seçilen üç yeni şirketin temel fonksiyonları için sistem analizi yaklaşımıyla modeller oluşturulmuştur. Çalışmada temel sistem ve sistem analizi kavranılan tanıtılmış, sunulan tekniklerde özellikle sistem analizinde insan ilişkilerinin önemi vurgulanarak detaylandırılmıştır. Sistem analizinde yapılan analizlerin başarısı modellerin teknik olarak sağlamlılığının yanısıra anlaşılabilir olmasına da bağlıdır. Bu nedenle modellerin etkili ve anlaşılabilir şekilde sunulması için sistem akış diyagramlarını baz alan yeni bir gösterim yöntemi geliştirilmiştir. Uygulamada ele alman üç analizin ikisinde proseslere göre temel fonksiyonlar belirlenerek görev tanımlan da oluşturulmuştur. ABSTRACT : In textile industry, just like the others, there is a shift in customer demand patterns from price to the quality, product variety, and short delivery times. To survive in today's business environment and being consistent with that is only possible with a series of strategic decisions but especially `creating new trade marks`. In order to implement these decisions, we need to reorganize all functions of our business from purchasing to sales and from quality to costing. In this study, a base model which will create seperate profit centers is selected to apply an integrated textile company which is started an reorganization projects, in order to adapt to the changing business conditions. As a result, three seperate new companies are selected and their main functions is determined using a system analysis approach. This study introduced the main system and system analysis approach. In the presented approach is emphasized the importance of the human relations and communications. In system analysis approach, the success of the proposed models is not only depend on the strongness technical details but also its understandability. So, in order to a new system flow diagrams type are developed for effective and explanative presentation. In Application, two out three analysis have definition of the main characteristics of the prosesses as well as their job definitions.
Collections