Ortaöğretimde ders geçme ve kredi sistemine geçişte yönetim süreçlerinin işleyişi ve karşılaşılan sorunlar
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
II ÖZET Bu araştırma `ortaöğretimde ders geçme ve kredi sistemine geçişte yönetim süreçlerinin işleyişi ve karşılaşılan sorunlara ilişkin yönetici ve öğretmen görüşleri ile, bu görüşlerin deneklere ilişkin kişisel değişkenlere göre anlamlı farklılık gösterip göstermediğini saptamak` amacıyla yapılmıştır. Yönetim süreçlerinden; karar verme, planlama, örgütleme, eşgüdümleme ve denetleme süreci; okulun konumu, okul türü, yaş, branş, kıdem ve öğrenim durumuna göre, sınıf geçme ile ders geçme ve kredi sistemi uygulamalarında yönetici ve öğretmen görüşlerine göre yönetim süreçlerinin işleyişi karşılaştırmalı olarak ele alınıp incelenmiştir. Araştırma örneklemi 1994-1995 öğretim yılı Denizli'deki 15 ortaöğretim kurumunda bulunan 70 yönetici ile 405 öğretmeni kapsamaktadır. Ölçme aracı toplam 44 sorudan oluşmaktadır. Bunlardan kara veme 9, planlama 11, örgütleme 5, eşgüdümleme 10, denetleme boyutunda ise 9 yargı maddesi bulunmaktadır. Anketle toplanan veriler, frekans, yüzde, ağırlıklı ortalama, standart sapma ve varyans analizi gibi istatistiki işlemler ile analiz edilerek yorumlanmıştır. Araştırma bulgulları aşağıda belirtildiği gibidir: 1-Sınıf geçme sisteminde yöneticilerin çoğunluğu ( %52,9 ile %74,3'ü arası ), karar verme, eşgüdümleme ve denetleme süreçlerinin işlevselliğini orta düzeyde görmektedirler. 2-Sınıf geçme sisteminde öğretmenlerin tamamına yakını ( %89, 1 ile % 95,1 'i arası), okullarında yönetim süreçlerinin; okulun konumu, okul türü, yaş, branş, öğrenim durumu ve kıdem açısından yetersiz işletildiğini belirtmişlerdir. 3-Ders geçme ve kredi sisteminde yöneticilerin dörtte üçü, karar verme ve eşgüdümleme sürecinin işletilişini yetersiz bulurken, diğer yönetim süreçlerinin işletilişini orta düzeyde işler görmektedirler. 4-Ders geçme ve kredi sisteminde öğretmenlerin çoğunluğu ( %51,4 ile %94,6'sı arası), okulun konumu, okul türü, yaş, öğrenim durumu ve kıdem değişkenleri açısından tüm yönetim süreçlerinin yetersiz işletildiğini belirtmişlerdir. 5-Her iki sistemde de yönetim süreçlerinin işletilişi bakımından belirgin bir farklılığın bulunmadığı; yöneticiler, yönetim süreçlerinin orta düzeyde işletildiğini, öğretmenler ise, yönetim süreçlerinin yetersiz işletildiğini söylemektedirler. Ill SUMMARY The purpose of this study was to examine the opinions of administrators and teachers about the usage of administrative processes and the problems faced in passing subject promotion and credit system in secondary school. The significance of the variability of these opinions in relation to the personal variables of participants was also investigated. In the study, decision making, planning, organizing, coordination and supervising dimensions of the administrating processes and as personal variables the location of school, the kind of school, age, branch, seniority and educational level were examined. The sample of the study consists of 70 administrators and 405 teachers of 15 secondary school in 1994-1995 in Denizli. The data gathering scale involves 44 questions. 9 of these items are related to decision making, 11 of them to planning, 5 to organizing, 10 to coordination, and 9 of them are related to supervising dimension of administrating processes. The gathered data were analyzed with some statistical procedures as frequency, percentage, mean, standart deviation and analysis of variance. Then these results, were discussed and interpreted. Briefly the results of the study that were explained are: 1-In the promotion system, the majority of the administrators (between %52,9 and %74,3) see in a middle level the usage of the processes of decision making, coordination and supervising. 2-In the promotion system, approximately all of tha teachers (between %89,1 and %95,l) state that the usage of the processes of administrating in the schools is insufficient in terms of the location of the school, the kind of the school, age, branch, educational level and seniority. 3-In the subject promotion and credit system, 3/4 of administrators see the usage of the processes of decision making and coordination as insufficient, while other administrating processes as moderately functioned. 4-In the subject promotion and credit system, the majority of the teachers (between %51,4 and %94,6) state the usage of all of the administrating processes as insufficient in terms of the location and kind of school, age, educational level and seniority. 5-In both of the systems, too, the usage of the administrative processes doesn't seem much more different and while the administrators believe that the administrative processes are functioned moderately,the teachers identify it as insufficient.
Collections